torsdag 26 mars 2009

Snart fredag.. snart vår eller??

lite snö föll idag med.. jäkla snö.. bort bort bort.. vill ha vår så man blir piggare..
har mest varit jobb senaste dagarna.. man har inte mycket tid över till annat..
jag var på föräldramöte igår.. då var det en barnläkare där som brukar föreläsa.. vi fick gissa hur mycket tid vi pratar med våra barn per dag.. nån som är sugen att gissa???

jo bara 1 timme.. skandal.. å då var alla förmaningar inräknade idag.. dvs.. dessa: gå å lägg dig, tvätta händerna.. men sluta, osv osv..
detta gällde då om det är två arbetande föräldrar...
sas mycket nyttigt... tyvärr var det inte många där... men jag lärde mig en del.

imorrn öppnar jag 6.30 så barnen ska följa med mig dit en timme sen skjutsar jag dom till Snäckan.. deras förskola... så slipper jag stressa på morgonen när jag ska ska öppna...
jag slutar 13.30 sen ska jag hämta vår godingar sen hem. Då kommer in farmor å grattar barnen

man kan ju undra när min pappa tänker höra av sig... han är ju deras morfar men jag vet inte om jag vill kalla honom det längre... han verkar inte bry sig å jag orkar inte ta tag i det.. å tala om hur jag känner å vad han missar.. men men.. det får bli en annan gång.. blir bara så ledsen för mina barns skull. Dom älskar ju sin morfar men ....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så underbar på att kommentera! Hade jag haft en kommentator tävling i bloggen hade du vunnit med hästlängder!! Och jag är sämst..men jag läser! O saknar vårt snack jag med!!

Anonym sa...

Ja usch jag vill inte heller ha mer snö. Men det ska komma en våg till har jag hört. När jag tittar ut nu ser jag att det yr småflingor här ute. Inge kul. Ser att ni har samma schema som oss :) Dock är jag inte med och öppnar som jag gjorde förra fredagen. Går 8.30 - 16.30 idag. :) Sen är det heelg minsann. Det känns dock som om jag jobbat i två veckor i streck. Ändå har jag bara jobbat i två dagar. Men var ju sjuk mån-tis-ons och det är inte bara det. Är helt slut i kroppen. Hoppas allt är bra med dig :) Kram

Anonym sa...

usch va tråkigt me en morfar som inte bryr sig!!
ha en underbar helg!