söndag 1 mars 2009

Feber, 1177, presenter

Ja då var helgen slut då..
Igår var vi ute en sväng å skottade lite, åkte lite snowracer åså.. sen kom syrran m sambo hit å kollade hur det blev när vi möblerat om. mys med egen pizza på kvällen å sen mys å film.
Thea hade ju feber igår å vaknade med lite feber imorse sen gick den ner men 38,3 ikväll igen.
Hon är tjock i halsen å jag ringde 1177 (rådgivningen) kväll för att höra lite. Hon har ju haft feber i nästan 3 veckor totalt i februari. Tredje gången nu.. fick rådet att ringa hälsocentralen imorrn eftersom hon ändå mår rätt bra men så länge ska man ju inte ha feber. Hon tyckte att man iallafall ska lyssna på Thea å utesluta så det inte är nån lunginflammation på G eller nåt.
Känns bra så imorrn blir det telefon kl 8.
Idag när Thea sovit middag så hade hon 37,5 så då åkte vi till barnens hus å kollade in presenter till barnen. Handlade för 1500 så ja vi hittade lite.. en del kan andra få ge.. många frågar om hjälp så kanske vi har nåt åt dom nu :-)
men det är svårt till Thea för hon har ju det mesta efter Leo... hmm.. en pippiperuk får hon av oss iallafall..en början.. Nu ska jag natta kudden å hoppas Thea är feberfri imorrn.. jag blir ju hemma imorrn med henne.. Leo ville vara hemma han med men han kan ju ändra sig.
Thea provar nya kläderna.. inte meningen att hon ska ha tightsen till den tunikan men det ville hon.. blev massa hjärtan..
Leo älskade sin nya dress... lite lång i benen.. vi gillar muddar vi med korta ben.. haha..

Go natt å hoppas ni får en bra start på veckan..
kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla Thea. Inte kul med feber såååå länge och så mycket.
Krya på dig kramar till henne
ps ! jättefina kläder

Anonym sa...

Tusen tusen tack för alla lyckoönskingar!!

Åh jag tänket på detta för några dagarsedan. Då man var liten och såg alla barnmodeller i ellos katalogen och beställde hem. Det var oftast förstort för min del men jag minns när jag fick ett blå vitt sätt, såhär som Thea har, med Mimmi pigg på. Jag äääälskade det.

Nu är det jag som får hoppas på jobb på dagis.


hoppas Thea blir frisk och att ni har det bra där borta!!
kramar Louise