lördag 7 mars 2009

Härliga lördag, bibblan å barnens hus..

Idag fick jag sovmorgon men vaknade kl 8.. låg kvar å läste tills halv nio när Leo kom in å myste med mig.. sen ställde han sig vid sänggaveln å sa: Mamma älskar du mig mest..
Ja sa jag lika mycket som Thea å pappa..
Sekunden efter kom Thea: Ässka mig mest mamma...
Gissa om hjärtat smälter.. härlig start på morgonen.
Jag åt frukost sen spelade jag å Leo memory. Samlade ihop alla bibblanböcker å åkte till stan.
Vi lånade nya böcker å byggde lite pussel på Biblioteket. Sen åkte vi till barnens hus å köpte nya galonvantar till barnen sen hittade jag Geo mag till Leo i present.. så nu får mina systrar ge honom Kickbiken istället (sparkcykel). På barnens hus var det kalas idag... så barnen åt varsin kanelbulle å drack saft.. innan lunch.. hmm men dom åt bra ändå sen. mysigt hade dom iallafall..
Mamma jag har aldrig fått fika här förut.. va konstigt.. (Leos kommentar)
Tror vi är klara med det mesta nu.. bara bakning kvar.. inbjudningskorten till barnkalaset är postade åsså.. det blev 7 barn inbjudna...
nån som har nåt bra tips på nån god kaka eller så till deras födelsedag??
ska baka bullar å göra chokladbollar för det vill Leo ha.. tänkte mig dumlekakor åsså.. men sen.. det står helt stilla....

nu blir vi nog hemma resten av dan.. ut i slasket kanske.. vi har plusgrader fast mycket snö men den är blöt blöt blöt... lite luft vore skönt...

KRAM Å HA EN UNDERBAR LÖRDAG

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh vad du donar, inför kalaset. Tänkte baka bullar i morgon och syrran skulle visst göra chokladbollar. Jag har köpt tre burkar kakor, med olika sorter.
Olowf ska få ha sitt barnkalas nån helg framöver.
Ja jag e solo men han bor kvar...!!
Har liksom ingenstans och ta vägen...ähh jag vete gröne hur det här slutar men jag e så less på han just nu. Bara ligger och vräker sig i soffan ville äta middag vid soffan men då sa jag ska du ha mat så får du komma in.
Så han hoppa på kryckorna in till köket.
Ingen resturang det här sa jag åt honom...

Anonym sa...

Åh vilken fin start på morgonen. Är ni i Stockholm denna helg?

Va kul att du gillade min video. Barnen tyckte den var jätteroligt.

Kram Louise