måndag 2 februari 2009

Vart tog helgen vägen???

Som vanligt tog helgen slut för fort.. vi var mest hemma på lördan å på söndan så tog vi en tur till buspalatset i Hudiksvall.. Det var så skoj.. Båda barnen somnade i bilen det efter lunch så båda var lite avvaktande i början..
Men när vi skulle åka därifrån sa Leo.. Mamma jag tänker åka hit 1000 gånger.. !!!!
Så trots näsblod så ville han bara fortsätta å busa.
Han å jag krockade i hoppborgen så jag fick ont i benet å Leo i näsan. Men det gick bra. Han blev lite rädd när det kom blod men det kom så lite så det gick snabbt över.
Thea ramlade åsså å slog i kinden i rutschkanan så hon ville inte åka själv nåt mer men hålla i handen räckte.
Barnen sov ju hos farmor å farfar i tordags å det gick superbra som vanligt. å idag var dom lediga hemma med Pär för det var planeringsdag på förskolan. Det blev långhelg för barnen å det behövde dom verkligen. Imorrn är det dags igen.. upp kvart i 6. men slutar halv 2 iallafall.
Känner att vi verkligen utnyttjar helgen till att mysa å umgås till max med barnen å det märks på Leo att han uppskattar det så mycket. Han vill gärna vara nära nu när vi träffas mindre.

imorse trodde jag inte att det var sant när det plötsligt var 15 minus.. kände hur kylan trängde igenom kläderna när jag gick till jobbet vid 7 tiden. Men under dan kom härliga solen å värmde till 9 minus grader.

Idag har jag tagit nya tag med maten å det går bra. jag har ett nytt mål å det är 13 mars då jag å Pär åker till Stockholm en helg själv. Har ett par jeans jag vill komma i tills dess.. Gärna nere på 60 då... så det är bara att köra.. motionen går det bra med.. KIKA HÄR OM DU VILL
Jag fixade mitt mål i motionen för januari.. skulle ha gjort minst 1000 min å det gjorde jag å lite till.. härligt.. kör samma mål för februari. tog 17+35 min idag.. rask promenad skönt..
Ja det var det .. kommer bilder i ett eget inlägg..

kram kram kram.. ska läsa lite bloggar nu... många inlägg att läsa. kram igen

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad härligt med en myshelg! Bra att ha ett mål också, går liksom lite lättare att träna då. :)

Kramar