torsdag 19 februari 2009

Nån som vill byta liv med mig..

Ja va säger man...
*Leo hade 39.8 imorse.. alltså inte pigg.. har fått alvedon nu å sitter upp men mår väl inget vidare om man säger så..

*Pär gick upp halv 6 för att åka till jobbet men tog febern å då hade han 38.5 + massiv huvudvärk så han ligger.. tog en ipren nu får se om han ligger hela dan eller om man han blir nåt piggare..

*Thea vaknade halv 6 men somnade om efter mycket om å men.. klev upp vid 7, bytte kläder åsså fick hon ett smörgåskex i väntan på att få åka till förskolan.. kom upp i mitt knä å då kände jag att hon var varm.. neeeeej.. tempade ja men visst 38.5 i feber..

*Jag då.. hmm vet inte hur jag mår men ok.. jag måste må bra för vem ska annars styra upp dagen med alla sjuklingar???

imorrn ska jag på planeringsdag med jobbet.. vi ska planera en ny förskola hur den ska byggas osv.. som jag sett fram emot så länge.. men nu verkar det tji... för om Pär har hög feber så kan jag ju inte lämna två barn med honom dessutom inte två sjuka barn..
va less jag blir. jag vill ju så gärna gå imorrn... :-(

å dessutom blev vi 1000 kr fattigare igen då.. så nu är vi uppe 4000 spänn i karens.. 3 dagar med sjuklön för mig å en för Pär i morrn då.. 4 vård av barn dagar... suck suck suck... nån som ska skänka oss pengar i slutet på mars... ojoj. vill inte ens se våra lönespecar då...

ha en bra dag allihopa.. men ni kan väl tänka lite happy thoughts för oss så vi blir friska snabbt..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inte jag! ;)

Nej, skämt åsido ni har det inte lätt just nu. Hoppas att ni kryar på er snart! Jag tänker på er och hoppas att det hjälper...

Kramar

Anonym sa...

Hej! Jupp dopinbjudningarna som jag pular med! Hur är det med er egentligen! Jobbigt att vara sjuka ju!! Krya på er massor!

Tusen kramar

Malin sa...

Ååå fy, vad trist med sjukstuga och att bli så fattig. Jag var hemma m Neo hela förra veckan och det kommer att kännas i slutet av mars.
Hoppas alla kryar på sig snabbt som attan och att det ramlar ner några tusenlappar på er. Krama

Jenny sa...

Det är såååå jäkla sugigt. Inte nog med att man blir sjuk. Man får betala för det också. Dumt system egentligen.
Tänk om man fick en miljon för varje dagisbacill man dragit hem. Shit vad jag skulle varit rik då.
Jag åker på nåt i luftrören nu.
Fattas bara...
Min dotter har lite feber, och J har mystiska men välbekanta utslag kring munnen på G.
Gaaaaaaah!!!!