fredag 13 februari 2009

BVC 4 års kontroll

Tänk att skrutten blir 4 år snart... 21 mars...
var på BVC idag.. blev lite orolig hur det skulle gå då Gunilla inte var där utan en annan sköterska.. men det galant..
Han svarade på alla frågor, så som ålder, vad kompisarna heter å dagis namn mm
kunde alla färgerna som han iofs har kunnat sen 2½ års ålder... fick räkna till tre.. på kulor.. sen frågade hon om han kunde räkna längre...
Ja sa Leo åsså rabblade han så snabbt:
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20, 31
jag kan räkna till 21.. vi skrattar gott eftersom han sa 31 å inte 21.. men det gör han alltid... hihi
sötnos..
Då kommenterade hon med att säga; ojoj å här tänkte jag kolla om du kunde räkna till tre haha

sen fick han rita ett lika kors som henne å det kunde han ju innan utan att rita av.. sen en huvudfoting som blev så fin med massor av detaljer, fingrar, ögon, mun, näsa åsså TÄNDER det var viktigt.
Sen fick han kolla på syntavlan å leka pirat.. det var jättekul tyckte han å fast lampan i själva tavlan inte funkade så såg han även dom minsta utan problem med ett öga i taget dessutom. Skönt då slipper han glasögon.. inte för att jag hade trott det.. men man vet ju aldrig om det finns nåt litet synfel.
vägning.. 15.8 kg.. lättviktare..
längd... 97 cm.. ska våran kille nånsin bli över 1 meter mån tro??
Nöjd med besöket så tog vi bilen å åkte till bibblan å lånade nya böcker.. sen fick han köpa godis till imorrn.. en tom å jerry påse blev det och PEZ godis men en sån man stoppar i.. det var giraffen från Madagaskarfilmen.
Väl hemma blev det tacos mys och lite bus.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att skruttan blir 38 år snart... 1 mars... He, he...vi marsmänniskor...

Anonym sa...

åh duktig kille :) behöver dom bara kunna räkna till 3`?? :) freja kan räkna till 20 hittils. Kraaaamis och glad alla hjärtans dag!

Anonym sa...

Åh..jag fick ett minne från när jag är liten när jag såg din header..jag har ett kort på exakt den väggen man vart är det taget någonstans, minns inte det var så liten då?

svara på min blogg om du vill
loveice.blogg.se

kram

Jenny sa...

En sån duktig kille. Kan nästan känna din stolthet genom ditt inlägg.
Sen det där med storleken... Du vet väl vad man säger... Den har inte alltid betydelse. I alla fall inte i detta fallet. Det där med enmetersgränsen löser sig nog, och gör det inte det får ni älska honom ändå;-)!

Vi har en tvärtomkille. Jakob är tre år, 105 cm lång och väger 20 kg. En mutant.

Malin sa...

Duktiga killen! Visst blir man stolt?! Kan räkna till 31 :D
Shit, Neo är verkligen lång har jag insett.
Han var 110 lång och vägde 20 kg på 4-årskollen. Och när jag mätte honom häromdagen så har han vuxit ytterligare 2 cm. Ojojoj....växer om mamman snart :)
Ha en riktigt skön Alla Hjärtans Dag!
Massa kramar

Anonym sa...

Nemen, jag fyller 20 den 21 mars :)

Anonym sa...

Vilken kille! 4-års kontroll... Det borde Isabelle bli kallad till snart (blir fyra i april). Hade ingen koll på att vi skulle in med henne nu, trodde nästa koll var vid fem år... Mycket att tänka på med tre små märker jag... Skärpning!