onsdag 31 december 2008

Mitt 2008

Ja va har hänt mig.. varit mammaledig hela året.. sökt jobb som en tok under hösten, sommaren var härlig med en stockholms semester.
Fått uppleva ett år med våra underbara barn och sett dom utvecklats. DUKTIGA är ett ord som passar dom båda.. pratkvarnar och sötnosar.. hihi
vi har varit i valet å kvalen om vi skulle sälja huset men än bor vi kvar.. Vi trivs i området men huset är lite för litet..
Thea har sytt pannan, jag har tappat några kilon, Leo har lärt sig massa bokstäver, att känna igen alla siffror, vet sin adress å alla sina namn. Ja gud man kan rabbla på i evigheter..

Startade min blogg under 2008. hade en annan innan å har tills nu haft 14812 läsare...
Min blogg krånglar lite så jag kan inte se när jag startade den.. men det var i januari eller februari tror jag.. så mer än 1000 läsare per månad.. tjo ho..


har fått många nya vänner genom bloggen å va kul det skulle vara om vi kunde träffas..
bästa sommarminnet får nog vara när Suzanne med familj kom förbi en sväng. Så kul att äntligen får träffas..


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hmm få se.. gått ner i vikt utan viktväktarna.. vilken merit va.. hehe
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ja jag skulle gå ner i vikt å vara mer tålmodig med barnen å det tycker jag att jag har fixat rätt bra.. fast vikten kunde jag ha kämpat mer med dock.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja flera stycken men för att nämna Petra då..
4. Dog någon som stod dig nära? Ja, Pärs mormor
5. Vilka länder besökte du? bara varit i Sverige i år.
6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009? Ett jobb å mer pengar men det kommer ju automatiskt om jag får jobb
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas? 17 oktober då min 30 års dag..
8. Vad var din största framgång 2008? Hmm ingen tror jag... Nån som vet nåt som jag inte kommer på kanske??
9. Största misstaget? Har nog inte gjort nåt misstag tror jag.. eller??
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Ja det vanliga förkylningar å feber.. men inget mer
11. Bästa köpet? Laptop, nya kläder efter jag tappat några kilon
12. Vad spenderade du mest pengar på? LÅN men lite roligare då ganska mycket kläder.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja halsbandet jag fick av Pär å julklappen från barnen. Men sen så blir jag riktigt glad när jag träffar vänner och mina syskon. YOU MAKE MY DAY
Sen då Suzanne kom och när jag träffade Petra i Stockhom gjorde mig riktigt glad. Sen så förgyller barnen min dag varje dag och gör mig glad.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? Många det...
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Både och.. min ork har tagit slut ett par gånger å då gråter jag.. plus dålig ekonomi gör mig ledsen.. MEN VARJE DAG GÖR BARNEN MIG GLAD
16. Vad önskar du att du gjort mer? Rest, träffat mina systrar mer..
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Blivit arg över småsaker och köpt onödiga grejer
18. Hur tillbringar du julen? Med min familj hos nära å kära
19. Blev du kär i år? Kär nej kärlek JA
20. Favoritprogram på TV? Greys Anatomy då och Gossip Girl..
21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Jag hatar ingen..
22. Bästa boken du läste i år? Alla har varit lika bra..
23. största musikaliska upptäckten? vet inte
24. Något du önskade dig & fick? Halsbandet..
25. Något du önskade dig men inte fick? Ett jobb
26. Årets bästa film? Sex and the city.
27. Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Firade min 30 års dag hemma med nära å kära
28.Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja ett jobb.
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008? Hmm hemmamamma med lite party då å då
31. Vad fick dig att må bra? Alla jag känner.
32. Vilken kändis var du mest sugen på? Öhhh ingen
33. Vem saknade du? Suzanne, Petra, Pappa (träffas för sällan) mina systrar
34. De bästa nya människorna du träffade? Hmmm kommer inte på nån. ja Suzanne det var ju första gången vi träffades...
35. Årets sötaste? Leo och Thea så klart
36. Årets hetaste? hemlis
37. Årets största kärlek? Min och Pärs men även barnens.
38. Årets besvikelse? En vän som jag inte vet om hon är en vän längre
39. Årets bästa? Hmm ALLA
40. Årets snällaste? TOMTEN!!

Hittade listan hos Louise

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år!! Hoppas ni har en mysig nyår och att 2009 blir ett suveränt år!

Hoppas också man hade kunnat ses..=)

Hur kändes dina värkar by the way när det hela satte igång??

Anonym sa...

Hej! Hur hade ni det igår? GOTT NYTT!! Jo det är det alla säger..men ska man gå och ha så ont som jag har från och till hela tiden, ja då hoppas jag han kommer inom det närmsta, för jag orkar inte gå med denna smärtan..Fy fabian säger jag bara..

Jag har ju själv gissat att han kommer runt den 11:e, men så som det känns nu, skulle det kunna dra igång när som..

Anonym sa...

Jag hoppas att du får en fin start på det nya året