måndag 1 december 2008

Leos helvetes natt.

Ja annat än så kan jag inte kalla det... Leo kräktes nog 15-20 ggr å då har jag inte tagit i utan tvärtom!!
Leo kräktes för andra gången kl 23 då var det hela sängen å hela han.. dra av allt i sängen å skölja av madrassen. Då tänkte vi att han får sova inne med oss..
Men han kräktes gång på gång medan han låg i soffan så jag bestämde att han å jag blir kvar i soffan tills han har kräkts klart. Men det tog aldrig slut.. efter 4 imorse kräktes han sista gången.. redan vid hlav 12 så fanns det inget kvar att kräkas upp utom galla.. vid 3 fanns det inte ens det kvar. då orkade jag inte mer.. grät floder.
Leo under tiden han har kräkts.. dvs under sina 5 timmar.
- Jag vill inte kräkas mer
- Nu finns det inget kräks mer å jag vill inte
- mamma får jag lite vatten
ja det får du men inte så mycket.. men det kan vara bra för då får du nåt att kräkas upp..
Ja det vill jag göra mamma.. mera vatten.. men det mesta av det lilla han drack fick han behålla..
- Nu orkar jag inte mer mamma. va säger man då.. tårar trillar kan jag lova

fick förklara att magen var sjuk och att även om den är tom vill magen fortsätta att kräkas...
tror han förstod lite av det.. men undrade ändå varför..
Lilla gubben..vi sov i soffan till kvart i sex å då kändes det lugnt att flytta över honom till vår säng så han sover men Thea vaknade... typiskt.. känns som om jag inte sovit nåt alls i natt.. vaknade av minsta rörelse.. vet inte hur dagen blir för nån av oss.. hua hua..
hoppas iallafall att Leo slutat kräkas nu. För han är verligen inte pigg alls.. har ingen ork..
När jag la honom i vår säng så sa han nåt.. Vad säger du gubben frågade jag..
jag bara räknar på klockan.. lilla vännen.. så orkeslös men kolla om han kan sifforna på klockan fixade han ändå...

nåja skriver mer sen

Hoppas ni andra mår bra å får en skön måndag..
KRAM

11 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vilken mardrömsnatt ni har haft! Ohh stackars lillekillen..Hoppas verkligen han blir bättre nu under dagen och att ni slipper!! Tänker på er!!

Massa krya på er kramar

Anonym sa...

Fy vilken hemsk natt ni har haft.
Hoppas han får sova nu ett tag lilla gubben.
Kram kram

Anonym sa...

Åh, lider med dig! Jobbigt att ta hand om två små och inte få sova på natten.

Här hemma är det också magsjukt. Men jag hoppas hoppas att det stannar vid Amanda...

Hoppas att ni får en hyfsad måndag iaf! :)

Kram

Anonym sa...

Men stackare!!! Hoppas ni får sova lite nu och att Leo piggnar på...Håller alla tummar för att ni andra ska klara er!! Kramar ifrån oss

Anonym sa...

Det var ingen rolig natt. Hoppas att det gått över och att lillpojken blir bättre snart igen.
Ha det gott
miahmariah

Anonym sa...

Man vill bara ta över all sjukdom själv. Förstår att det blev mycket tårar. Hoppas han mår bättre nu.
Kram

MissyElliot sa...

Usch, vilken hemsk natt. Håller alla tummar jag kan att Leo blir bättre och får behålla det han får i sig. Håller också ummarna att du får chans att sova inatt och att ingen annan av er blir dåliga.
Kramizar i massvis

kvinnan med koftan sa...

usch stackars lillkille!
hoppas han kryar på sig.

batgirl sa...

Jag har försökt lägga kommentarer till dig i 2 dagar men inte lyckats, undra varför?
Usch vilken jobbig natt ni har haft, jobbigt med magsjuka!
Hoppas att det är bättre nu då...
Kram

Malin sa...

Men stackars lillvännen då! Fy vilken hemsk natt. Hoppas att han varit piggare idag och att ni klarar er så ni kan åka på er resa. kram

Anonym sa...

Usch jag tänker otroligt mycket på dig, Leo och resten av familjen nu.
Det ÄR inte kul.

Senast jag var rejält sjuk var i Turkiet. Jag och min arbetskompis Sultan drog med en 16 årig kille ifrån Sverige och två 2 åriga gubbar ifrån Norge på discotour. Ja du hör ju själv!
Redan påväg dit kände jag mig dålig men var ändå med och dansade plus drack ett halvt glas. Sedan sa jag att jag var tvungen att åka hem. Så med motorcykel hem så hamnade jag i sängen och spydde 13 gånger på dem 16 timmarna. Vatten svaldes och kom sedan upp tillslut.
Doktorn, som jag besökte 2 gånger gav mig två sprutor i rumpan och sa att jag inte skulle äta något. Efter 1½ dag var jag frisk och kry igen, jobbade, svettades i 50 graders värme, stod på scenen och åkte på discotour.

Det är förjävligt när det händer, men de går över.
Efter regn kommer solsken!!