tisdag 9 december 2008

Pepparkaksbak och mera julklappsinköp

Idag var barnen lediga och vi var hemma nästan hela dan.
Imorse sov vi till halv 8 sen åt vi frukost vid halv 9.. myste på.. bakade pepparkakor och fixade lite med tvätt.
En karl från elbolaget kom å bytte elmätare som varit trasig sen i torsdags.. snabb dom är.. mitt i baket bröt han strömmen.. men det gick bra ändå.. men tvättmaskinen hoppade visst över sköljmedlet.. hmm.. tvätta om.. tralalala
Pär slutade 12 så efter jag lagt Thea så tog jag bilen till Barnens hus för mera julklappsinköp.. idag blev det detta:
*Bondgård i trä till Thea från två av mina systrar
*Kläder till Skrållandockan till Thea från farmor å farfar
*En radiostyrd traktor till Leo från två av Pärs bröder
*En carsbok - träffa alla bilar till Leo från två av Pärs bröder
*En matstol åt dockan till Thea från mormor
*Star Wars Lego till Leo från mormor
*Kung fu panda ägg till Leo från mormor
*Kavel till Thea från oss....... slut på bråket om den nu kanske ;-)
*6 bitars pussel med Nalle Puh till Thea från min farmor
*ABC pysselbok med Byggare Bob till Leo från min farmor
Ja det var skörden idag...
Nu är det klart.. bara till 6 syskonbarn från oss sen så är vi klara...

På eftermiddan käkade vi mat sen åkte vi å hämtade jultidningarna från syrran å droppade av dom hos Malin å kidsen.. stannade å lekte en sväng.. sen hem å natta barn
Thea är så hostig vaknar så man får ta upp henne i famnen en stund på kvällen.. men sen brukar det sluta... Hon är slemmig i halsen. Hoppas det går över snart.. så hon får sova ostört en natt
Imorrn är det lucia på öppna förskolan så där kommer vi spendera vår förmiddag.. sen får vi se..

KRAM

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!
Ja det är lite rörigt nu....men det ordnar sig med tiden.
Hoppas att ni har det bra...??

Kram Nettan.

Malin sa...

söta barn!!