tisdag 16 december 2008

samtal, jobbintervju å feber

Ja det summerar min dag bra..
började med att lämna barnen på dagis sen utvecklingssamtal med Eta på barnens dagis.
Bara positivt.. Leo är en bra kompis som hoppar i olika lekar utan att bråka sig till en roll.. ok jag är pappa osv.. men inte så han blir överkörd utan han ser vad som behövs i leken å det känns underbart. Leker lika bra med stora som små å vill leka med alla. Lyhörd, kan det sociala spelet, äter allt å pratar positivt om maten, att det ser gott ut å att det var fint och smakar gott.
Ja jag drar inte allt men det var skönt att höra för man ser inte alla dom bitarna hemma.
Thea är en positiv självständig tjej som tar för sig och har anpassat sig superbra å fort till förskolan trots att hon varit hemma sjuk en hel del... Har ett språk som är otroligt.. ibland sitter personalen å bara tittar på henne och tänker att det där borde inte hon kunna osv.

BLIR MAN STOLT ELLER VAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!

åkte med lunch till Pär sen tillbaka å denna gång till skolan. För en intervju ang 50% vik tjänst i förskoleklassen. Och det kändes bra men vet inte hur det blir. Jag ska på bemanningen i morrn å lämna en intresseanmälan för att jobba där de andra 50%. Håll tummarna för mig snälla..
annars måste jag till Ljusdal på intervju på 6 års där på fredag å det är ca 12 mil dit å det är inget jag känner för att pendla varje dag.. hua.. går inget direkt tåg heller.. nä fy

Ikväll så fick Leo feber, lillgubben, han hade 38.7 tur ändå att det kommer nu å inte nästa vecka.. men tjatigt ändå känns som om det räckar med sjukt här hemma nu... vi har haft vår berskärda del detta halvår..

Barnens farmor å farfar kommer hit imorrn kl 9 å är med Leo. Thea får gå på dagis å jag ska dona massor..
*handla klappar till underbar personal
*Arbetsförmedlingen för reseersättning om jag måste åka på fredag på intervju
*Bemanningen och lämna intresseanmälan
*Klippa mig kl 12.
Sen så är det väl inget mer... ev kolla lite mer julklappar när jag ändå har barnvakt.. vi får se...

KRAM

4 kommentarer:

Malin sa...

Ska hålla tummarna för dig ang jobbet så du slipper åka så långt för intervju. Vad fin granen blev! Vi ska ta fram våran på söndag - ååå vad mysigt! Min knatte är oxå sjuk, ussa! Kram till dig

Anonym sa...

ÅH - håller tummarna så hårt jag kan för att du får jobbet !!!

Anonym sa...

Åhh håller alla tummar jag har att du får jobb!! Fick precis min tjänst flyttad n till Edsbyn, så himla skönt!! Nix pix fanns ingen säljare här bara i Bollnäs så det behövdes en här....Man tjänar sådär, men man får rabatt till familjen o så iaf..Kramkram

Anonym sa...

LJUSDAL??
Ingen höjdare precis...