tisdag 2 december 2008

Rådgivningen

Ja va säger man.. Leo sov hela natten.. lite oroligt men vaknade bara en gång vid halv 5 så då fick han sova med oss.. Sen vaknade vi kl 7.
Leo ville ha vatten å drack det.. tog 20 min sen kräktes han två ggr. Magen vill inte alls var med.
Andra gången kom det lite blod, det och att han inte ens får behålla vatten gjorde att jag ringde rådgivningen..pratade med en jättegullig tjej som verkligen gick in för att hjälpa oss.
Fick recept på egen vätskeersättning som jag nu ger Leo i små doser. Hon sa att blodkärl kan spricka när man kräks mycket och om det bara är lite blod så är det ofarligt.
Hon skulle ringa efter två timmar vilket är om ett tag.. för att höra hur det har gått åsså ska vi klura ut hur vi går vidare... hon tyckte jag skulle köpa proviva dryck.. så det har jag gjort åsså yoghurt var bra. Vi får se när jag kan ge det.
Svärmor å svärfar kom hit med våran bil å passade Leo medan jag skjutsade Thea till dagis.. Hon får gå nu tre dagar så vi får kurera Leo i lugn å ro på dagarna. Känner att jag inte kan ta tiden att sitta med honom som han vill då Thea är hemma.

Nu har rådgivningen ringt.. lite mer vätskeersättning per gång å lite längre mellanrum sen om det går bra så börja smått med yoghurt.. och proviva.. sen lite mat senare idag.. antingen lite mosad potatis med smör i eller ris, kokt fisk.. endast vitt bröd, inga fibrer.
Ja vi får väl se hur det här går...
kram

9 kommentarer:

Anonym sa...

usch vad jobbigt ni har det gumman! KRAM TILL ER

Anonym sa...

Stackars liten! Hoppas att han får behålla lite vätska snart och så småningom lite mat också.

Här hemma har Peter drabbats... Så just idag behöver ju ingen bebis komma... ;)

Anonym sa...

Usch va jobbigt att han fortfarande är så dålig!! Hoppas han kryar på sig nu och att vätskersättningen funkar!! Tänker på er!!

Anonym sa...

usch... hoppas det blir bättre. proviva brukar fungera ganska bra.
Jag kokade ofta välling på vatten av risavkok... det var bra, ja så länge de drack välling.
Kram på dej

MissyElliot sa...

Hua, hoppas verkligen att det blir bättre! Håller alla tummar jag kan...
kramiz

Anonym sa...

stackars dig, det är svårt att se älskade människor vara sjuka, speciellt barn!
Receptet på vätskeersättning låter intressant, skulle du kunna lägga ut det på din blogg?

Kram

Anonym sa...

Hoppas att det går över snart ..

kvinnan med koftan sa...

det är ju bra om han hinner behålla mat och vätska en stund i allafall så hinner kroppen få lite näring innan det kommer upp.håller tummarna på att det ger sig snart.

Anonym sa...

Det var visst värre än man kunde tänka sig. Skönt att du kan lämna Thea på dagis och kan ge Leo all din energi!! Hoppas nu att ni kan mysa på och komma igång igen.
Kram