lördag 13 december 2008

Grymma grymma grymma värld..

Aldrig mer ska jag klaga.. fast jag vet ju själv att redan ikväll eller imorrn uppstår nåt i-landsproblem här hemma som att batterierna är slut eller att jag inte får loss soptunnan i snön ute så jag blir galen...

Grymma värld.. Sitter å tittar på faddergalan.. hur hur hur kan man vara så grym mot sina egna barn.
Jag sitter å gråter när jag ser inslagen från olika länder där det händer barn olika saker.
huga.. om jag bara hade 200 kr över varje månad så vore jag en given person att vara fadder.
men vi har ju inte en 1 kr över så det finns inte mycket att göra. Hoppas att många därute i Sverige som har råd känner att dom kan ställa upp.
Ni som gör det är Underbara och gör ett viktigt jobb.
Jag hoppas att jag om nåt år kanske är i en situation där jag kan ge 200 kr till ett barn.
allt för nu

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du...
Vi var fadder en gång till en pojke i Indien. Detta var när barnen var 4 och 6 år gamla, pojken var 6 år gammal han med. Barnen fick spara pengar till hans julklapp och födelsedagar...
När pojken var ca 12 år, så flyttade han och behövd einga faddrar längre.. så då slutade vi.

Ha en bra kväll

Anonym sa...

Jag har varit fadder i 10 år åt en pojke.

Kram