måndag 12 januari 2009

vilken dag

men en sån härlig dag ändå...
började 9.. höll på att komma försent för mina barn vägrade äta frukost.. kan vara att dom kände av min stress... men iallafall så kom jag i tid till slut.
Väl på jobbet så kände jag mig hemma ganska snabbt.. fick ett skåp å klädde av mig. Alla var på väg ut i vattenmassan.. gud va det har tinat bort mycket snö. Hjälpte till att klä på några av dom äldre barnen .. eller ja vara där å hjälpa till med lite skor å dragkedjor. Gick ut å räddade upp barn som halkat å ramlat ner i 3 dm vatten..livsfarligt..
fick bra kontakt direkt med mina kollegor å många av barnen. Det ä 38 barn.. blir 40 nästa vecka. vi är 6 personal + en i kök som kommer ut i barngruppen ibland.
Kan nog ett 20 tal namn nu. men många kvar.. Vi hade 34 barn idag å 27 till mellis.. trodde inte det var sant.. men dagen har gått bra trots att jag hade stängning med en annan vikarie. Det var utbildningsdag för en del av ordinare personal så det var lite kämpigt.. men som jag sa till en förälder.. jag kommer imorrn å för jag trivs redan men jag somnar nog snabbt i kväll..
en skön dag men samtidigt jobbig.. kom hem 17.50 å åt lite.. lekte lite med barnen sen dags för kväll eftersom vi ska upp 6.15 som senast imorrn..
Ja nu orkar jag inget mer.. läser någras bloggar ikväll .. kram

10 kommentarer:

batgirl sa...

Jajämen gumman! Visst vet jag att du är här och läser =)
Vad kul att det har gått så bra på ditt nya jobb! Och att du redan känner att du trivs. Det är guld värt det...
Kram

ase sa...

nu har jag skaffat msn. vad hade du för adress? min är annars: sulan_bulan@hotmail.com

jempa sa...

Skönt att första arbetsdagen gick bra=)Själv har man snart avverkat ännu en natt o ögonen är grusiga nu o huvudet längtar efter kudden men nu är det bara en natt kvar o sen dröjer det igen.Nu får vi försöka satsa på helgerna när vi ska träffas=)Tompa kommer nog att börja o sth ev till veckan så då blir det till att planera barnvakter till mina nätter o kvällspass.....Hörs!!!!!Lycka till på andra arbetsdagen!!!Kram kram

Anonym sa...

Jag är glad för din skull, kul att du trivs och att det känns bra.
Olowf har ledig dag i dag så han busar just nu med mitt ex son.
Kuligt och vara barnvakt till honom, snäll kille liksom sin far (hihi).

Kramar Nettan i Hälsingland.

Anonym sa...

Oj, fullt upp med andra ord! Men vad skönt att det känns så bra speciellt med kollegorna. :)

Hoppas att du får en lika härlig tisdag! Kram

MissyElliot sa...

Hoppla, snacka om att köra igång på direkten...
;-)
ps. Du har en liten award att hämta hemma hos mig...ds
kramiz

Anonym sa...

Hej!

Var tvungen att titta in på din blogg och gratulera till jobbet. Var på utbildning idag och träffade den du arbetar för,blev så glad för din skull att du fått ett jobb och dessutom på hemmaarenan!!!

Anonym sa...

Grattis till jobbet. Är du utbildad förskollärare? Kanske står nånstans i din blogg, men jag kan ha missat det... Jag pluggar just nu till det i Gävle, på distans, hur kul som helst är det!
Kram, kram Nettan

Cornelia sa...

Kul kul kul att det är kul på jobbet!

Anonym sa...

Snacka om rivstart med en stängning själv med vikarie. Härligt att du trivs!! Själv mådde jag jättebra den tid jag jobbade där!!!

Kram