måndag 26 januari 2009

Helgen.. med familj, vänner och släkt åsså massor med SNÖ

Ja gud vilken mysig helg vi har haft.. jag var i väg å storhandlade på lördan å det var väl det enda som nån gjorde utanför vår gård.. typ
på lördan var jag som sagt å handlade när Thea sov och sen var vi ute ett par timmar i snöyret.. det toksnöade och blåste massor. Vi bjöd svärföräldrarna och Pärs morfar och Pärs farmor på middag. Himlans mysig dag. På söndan så var vi ute hela förmiddan å skottade å gjorde snögubbe strl XXXXXL
Sen var det dags för lunch å sen sova för Thea. jag å Leo spelade tvspel.
Sen bjöd vi hit Malin med familj för lite lek åsså skulle vi käka middag tillsammans. Vi kom dock inte på nån mat så det blev hämt på pizzerian. Småtjejerna åt korv å makaroner före å sen åt vi vuxna kebab och killarna åt pizza. Himla mysigt.. nu har vi pratat om en tacokväll nån helg åsså en helg för oss vuxna med öl å guitar hero. :-)

Den här veckan blir hektisk å man får pussla. Imorrn ska jag hämta barnen kl 14 sen 15.30 ca blir jag hämtad å vidare till stan för föreläsning i 3 timmar. Syrran kommer å är barnvakt till 16.15 då Pär kommer hem. Tack än en gång för att du ställer upp systra mi.
Jag kommer hem efter 19 så då lär båda barnen sova gott. Sen på onsdag slutar jag 16 å ska på möte i Ljusne kl 17 så jag stannar på jobbet å käkar.. hinner knappt hem förrän vi ska åka igen så då känns det bättre att inte träffa barnen alls för annars kan det bli tokigt för dom om man träffar dom 20 min bara.. men iallafall så slutar det 19 åsså å då hinner jag inte heller hem innan gullungarna sover.
Sen på fredag börjar vi 6 resp 6.30 så för att barnen inte ska behöva kliva upp 5.15 så får dom sova hos sin farmor å farfar på torsdag. Pär slutar 12 på fredag. Känner att vi vill göra allt för att barnen ska bli lediga så mycket som möjligt å slippa den supertidiga tiden att kliva upp. Farmor å farfar.. NI är guldvärda!!!! TACK FÖR ATT NI STÄLLER UPP!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara kul å jag behöver all träning jag kan få på Star Wars =D
Kram, kram!

Anonym sa...

Vad är det för föreläsning då?? Jag var nämligen på en föreläsning förra veckan angående att vara förälder.
Han var från Söderhamn, ja han som föreläste alltså.

Härliga foton ni tagit!!

Kram Nettan i Hälsingland.