tisdag 27 januari 2009

dagen till ända

Thea in action... koncentration pågår..
Ja hon fixade att bre hela mackan till slut...
Ska ge ett litet boktips.. jag kom hem efter 19 idag å Leo var vaken i soffan.. vi kramades å pussades i massor sen la vi oss i hans säng för att läsa: Men, Mamma av Joan Rankin.. jag har inte skrattat så gott på länge.. trött var vi båda två så efter halva boken skrattade vi fortfarande...
så söt bok å roliga namn som man viker sig av skratt.. även Leo då..
Dagen var lång med föreläsning å sånt.. det var reggio emilia inspirerat och det var en från stockholm som föreläste.. intressant lite då och då men det mesta visste vi redan. synd när man ger 3 timmar av sin lediga tid.. det var nämnligen frivilligt för mig.
jag hoppar över vägning denna fredag.. känner mig less på mig själv.. bara måste skärpa mig.. ska sluta gå på affären å handla.... suck... säger inte mer än så...
tar vägning nästa fredag istället...
en annan sak som jag måste berätta som jag glömt är att jag har blivit erbjuden 4 st jobb utöver det jag nu har... otroligt.. fast inget mer här i söderhamn.. men värst va eftertraktad man blev då helt plötsligt.. hihi.. men skönt det ger mig självförtroende.
MEN JAG TRIVS UTMÄRKT PÅ STALLBACKENS FÖRSKOLA!!! Där vill jag stanna men det får jag ju inte.. bara till sommaren å sen ev i höst.. men jag får vara nöjd med det jag får eftersom det är på hemmaplan.
Nä nu är det dags för ryggläge i soffan under täcket.. kram på er allihopa..

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Hej på dig, jag är så glad för din skull att du trivs och mår bra. Motivationen kommer när den kommer. Men tack för din fina kommentar hos mig. Nya tag nästa vecka.
Kram kram

Anonym sa...

Du måste nog komma in dig i jobbarlivet innan du kommer igen med vikten. Snart är du på gång igen ordentligt. Fast jag tycker du är jätteduktig hela tiden!!
Kram

Anonym sa...

Sötaste lille Thea..;)

Anonym sa...

Vad glad jag blir av att höra att du trivs. Jag vet hur det är att verkligen segdra på ett jobb som man inte trivs med, men man tjänar bra och man har inget annat val.

Jag som aldrig mer skulle jobba på dagis, ser verkligen fram emot det nu i 3 månader då jag har en annan syn på barn och allting runt om. Men sen ser jag fram emot lönen varje månad också. Och jag kommer aldrig blir en "riktig" dagisfröken.


Och när jag kommer hem så ska jag ta igen alla bloggmånader jag har missat här hos dig. Just nu hinner jag knappt svara på kommentarer.

kram på dig!!