fredag 6 juni 2008

Student 2008


Igår tog min älskade systerdotter Sanna studenten. Hon gick ut SP3 KUSK, dvs Samhällsprogrammet inriktning Kultur å Språk. Min kusin Kristin tog åsså studenten HP3(handelsprogrammet)
Dagen började med att vi sov länge igen.. skönt, skjutsade Leo till dagis kl 9 sen in till mamma i stan, byta lite av barnens kläder på olika affärer, kikade runt lite, sen åt jag, Thea å mamma lunch på Furan cafe. Det blev sallad.. mums.. Sen gick vi upp till Staffansskolans gymnasium. Där väntar typ 200 pers eller mer.. sen bara vällde det in folk.. ojoj.. å tokvarmt.. vi stod allt som allt 1½ timme där . kändes ibland som om man skulle svimma av värmen. Thea sov en stund hon å var genomsvettig efter det.
En trött Thea har somnat!!Mina andra älskade systerdöttrar Denise och Jasmine som slutade 7 an resp 9 an . Kram å grattis till er åsså.
Kristin kom ut som nr 5, en kram å ett grattis å en ros till henne... Grattis igen gumman
Sen så fick vi vänta tills nästasist på Sanna. Vi intog skuggläge ett tag. Sanna kom ut å då stod vi längst fram, dom sjöng å tjoade.SP 3 KUSKSanna är längst ut till höger Fin du är gumman!Sanna med sitt plakat!!
Sen när det var slut å hon såg oss så började hon gråta å känsla jag å mina systrar började åsså tjuta.. hihi.. vadå känsliga familjen.. Sanna med Julia, ledsen igen
Kramar å rosor å grattis sen gick vi ner på stan å såg hela tåget tåga genom stan.. Studentmarsch genom stan...
Oj vilka minnen.. Just då är ju det det bästa som hänt en.. En sån känsa. YES we made it!!!

Vi åkte sen hämta Leo på dagis som blev så glad att mormor var med. Hem byta om sen middag hemma hon Sanna. Jag åkte in till stan sen på examensfesten på stan å kikade lite på Amanda Jensen (som var med i IDOL om ni minns henne) åkte sen hem igen å vi kikade på film.

Nu ska vi kolla på film igen...
Men berättar lite snabbt om dagen idag vbara.
Jag fick sovmorgon å snabbt beslut när jag vaknat att vi åker till min pappa i hans stuga i Långvind. Tokvarmt men härligt, vi grillade korv där å gick till badstranden.. BadbarnSer ni fiskarna? dom var jättenära stranden.. å stora ca 20-40 cm lite olika stora..
Så kul att vara däruppe å spendera tid med pappsen vilket inte blir alltför ofta tyvärr..

Åkte hem halv 3 handlade lite mat, gjorde tacos å sen bus ute.. nu sover båda efter en härlig dag.. Imorrn är det min tur att kliva upp sen när Pär vaknat ska jag till stan själv å kika på kläder till kvällens fest... YEAH!!!

go kväll på er alla
kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh.. min lilla snuffsa.. nu trillade det några tårar på mig:)

Malin sa...

Hihihi, men gullgumman då (syftar på kommentaren du lämnat) :D Hoppas ni har en jättemysig o rolig tjejkväll och att du hittade nåt snyggt att ha på dig! Vilka härliga soliga dagar vi har, jäääser! Har haft en sån mysig dag idag o nu ska jag kika lite på SATC. Massa kramar

MissyElliot sa...

Hoppas att du hade det skojsigt på tjejfesten!
:-)

Anonym sa...

Åh vad härligt att bada o grattis till studenterna :-D