söndag 29 juni 2008

Söndag å nr 4

Söndag å sovmorgon till kl 9 för mig.. hur härligt som helst.. blev väckt med pussar å kramar från hela familjen.. hur mysigt är inte det..
På fm var vi hemma å lekte, bytte sängkläder, thea sov en kortis och sen var det lunch. Vi åkte sen till svärmor å svärfar. Var där till typ kl halv 4 eller nåt.. busade å fikade...
Kom hem då sorterade jag smutstvätt och slängd i en maskin, Leo kom in å ropade ner i källaren till mig att han var bajsnödig. När jag kom upp hade han bajsat på toan igen, nu var det 4 e gången så imorrn blir det till att inhandla nåt.. Igår gjorde han det imorgonblöjan så det blir lite varannan dag.. det blir väl till att påminna honom att ta av blöjan på morgonen å sätta sig på toan istället. Men som det går nu så är vi så stolta...

Vi var ute å lekte, hoppade studsmatta, krattade bort massa körsbär som ramlat ner.. alltså små gröna.. både Leo å Thea körde den lilla skottkärran.. å båda skottade upp det vi krattade ihop.. mina små medhjälpare.. Pär fixade middagen.
Myste på efter middagen å båda somnade snabbt ikväll som vanligt. Nu väntas fotbollsmatchen..

Heja Spanien.. spännande ska det bli.

Ha en trevlig kväll allihopa.. kram

PETRA - Vi åker till Stockholm någon gång nästa vecka.. alltså inte veckan som börjar imorrn utan nästa.. är ni hemma då??? vi bara måste träffas.. kram kram

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lägger till dig i mina favoriter! Ja då slog jag huvudet på spiken där ju..;) Tackar..är väldigt spännande!! Jag mår suveränt om man räknar bort foglossningarna..;) Hur gamla är dina barn??

jempa sa...

Tjingeling!!!Duktig kille han har blitt=)Ni verkar ha haft en bra dag,visst är det härligt med ledighet,jag njuter av tanken på hur länge man ska vara ledig tillsammans.Japp super skönt i stugan,sprang i bikini.Skönt skönt.Trevlig kväll!!!!!

Anonym sa...

hihi fint namn du har, helene heter jag med :D
förresten!
vill du ha massvis med läsare till din blogg, helt gratis? bli medlem här! http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=hellenius

Anonym sa...

Jag gillar din blogg :) Skriver själv om viktminskning samt mitt liv och leverna

Anonym sa...

Hej gumman! ja vi är hemma då! :D så tuuur! då måste vi ses! Kram i massa

Anonym sa...

Vilken härlig liten kille du har. Han klarar sig fint ju!!

Jag tror också att det är lättare att åka på 10 dagars semester när man har en familj man trivs med och dessutom har humor.

Hoppas allt är bra med dig annars. Nu funkar det att skicka grejer hem till Sverige igen (har inte funkat ett tag) och du får hålla utkik nästa eller nästnästa vecka.

Kramar Louise