onsdag 18 juni 2008

Paus....

... i fotbollsmatchen mellan Sverige och Ryssland.. å hu va dåligt dom spelar...
Zlatan haltade på slutet så det är nog dags för ett byte där.
Nog om det.. Dagen har varit skoj, Vi sov till 7 sen var det frukost.. bilen till dagis sen vidare till stan jag å Thea. Lämnade min ansökan till Trädgår´ns förskola.. det är bara 50% tillsvidare å 25% vik men jag måste väl söka.. blir ju arbetslös from 1 juli.. usch vill inte tänka på det.. stämpla å så känns inte kul men det finns inga jobb för mig här..

nåja.. Susanne som jag pratade med där var trevlig. Efter det tog jag vagnen å gick till BVC för vägning å mätning av Thea.. Skönt resultat.. gått upp 1.2 kg sen 1 årskontrollen den 31 mars. Hon hade växt 2 cm. Så nu är hon 76 cm lång och väger 10450 g. Hon vägde lite lite förra gången antagligen pga av att hon inte åt nåt när hon fick 4 tänder på rad... men nu så är kurvan på uppgående igen...
Men huvudsaken är ju att hon mår bra å hon är en gla´ skit som älskar livet.. vet vad hon vill å är otroligt envis.. härmar allt man säger å har ett stort ordförråd nu.. springer fram å äter nästan allt man ger henne. Sover som en prinsessa nätterna igenom så JA vi har fått en snäll tjej vi..

Sen så har vi ju världens bästa Leo.. 3 år å 3 månader... Pratar så man får ont i öronen.. ritade sin första T-REX för ett par dar sen.. så himla fin... äter superbra.. älskar dagis, superbra kompis även om det blir lite tokigt ibland.. har empati för andra barn.. och vuxna.. cyklar som en tok och är bara BÄST.. hihi...
kom visst ifrån dagens aktiviteter... vi gick från BVC ner till lekparken å där var Jenny å grabbsen mfl... stannade bara en stund.. sen gick jag på Subway å köpte en macka.. lunchade hos mamma... sen hem å Thea sov å sov å sov efter 2 tim å 10 min var jag tvungen att väcka henne för då var det dags att hämta Leo på dagis.
Vi blev kvar där ett tag för Thea ville "cykla" å Leo ville visa det å det å det.. å mamma kolla vad jag kan osv.. kom hem efter halv 3 , åt mellis sen ut å hoppa på studsmattan...
ja det blev ute hela em.. åt mat sen bus å bus...
barnen sover å nu...

fotboll igen..
see ya...
ps... det går rätt bra med ätandet.. tog några chips nu men inte många..
kram

1 kommentar:

Anonym sa...

aah va härlugt att du fick iväg ansökan, då blir du lite "starkare" av att ha gjort något åt det iaf.

Ingen stress med mailet. På min front, av de jag skriver och beklagar mig mest om, är det ganska lungt. För lungt nästan. Skrev till C att jag var på bio en kväll och nämnde inte att det var Sarah direkt. Han frågade om det var Mark jag gick med. Känner jag lukten av svartsjuka kanske? Hmm...

Aja, ta hand om dig. Jag hatar både att packa och packa upp men man vill ju se bra ut där borta. "Som en svenska" haha.

Kram på dig vännen!!