måndag 2 juni 2008

Härliga sol!!

Imorse tyckte Thea att det var morgon halv 6.. Zzzz Zzzz.. Leo sov till 7 vilket var superbra. Vi åt frukost å gjorde oss iordning för en cykeltur till dagis. Jag å Thea tog vagnen.
Gick hem sen å lekte lite ute, halv 11 somnade Thea i mitt knä medan jag pratade med syster min i telefon.. vadå trött??!!
Jag gjorde varma mackor å njöt ute i solen.. pratade massor i telefon, rensade lite ogräs åsså.. tvättade vagnen(allt tyg alltså).
Kl 13.10 väckte jag henne, hade då sovit 2 timmar å 10 min.. gav henne lunch å sen iväg till dagis, denna gång på cykel även vi.
Hämtade Leo lite tidigare för Jenny å grabbarna skulle komma men en toktrött kille tog god tid på sig att cykla hem. Så dom var redan här när vi kom hem. Vi fikade lite å sen busade alla på mest ute men även inne en sväng. GÄNGET
Lika trevligt som alltid.. vi pratade lite fest.. JAPP Tjejfest på lördag hos Jenny. Ska bli skoj.. imorrn måste jag leta nåt att ha på mig..
Försöker även klura ut hur jag ska ta mig hem. Går ingen nattbuss förbi mig utan den tar en annan väg å då måste jag gå 15 min å det har jag ingen lust med själv mitt i natten..
Får sova hos mamma om jag vill som bor mitt i stan. Känns inte som om någon vill hämta mig heller kl 2 på natten.. i så fall RING.. det vore guldvärt iallafall..
Nåja vi får se hur det blir med det.
När Pär kom hem åt vi lasagne och sen åkte jag å barnen till syrran å kikade på deras lilla söta kanin som dom nyss köpt.
Trodde sen att båda skulle somna fort.. men icke då.. Thea var vaken till 21.. var inte alls trött.. bara tokade sig i sängen så det var ingen ide att försöka..så nån 2 timmars sovning blir det inte mer...

Imorrn är det dagis för Leo igen, jag å Thea får ta å åka på Lindex, hollywood, kappahl och JC för att leta nåt åt mig.. sen bolaget förstås..

Leo sa nåt kul igår.. Vi frågade vad han vill äta till middag.. PIZZA svarade han, jag frågade om han vill göra egen eller om han vill åka å köpa.....
- Men MAMMA, jag kan ju inte köra bil själv... kan man annat är le åt det...

motion idag: 35 min rask promenad

Mmm Thats it for now
Over and out
å en kram

Inga kommentarer: