söndag 1 juni 2008

Länge sen...

...men nu så blir det lite blogg ikväll
Leo mår fint nu.. alla koppor är sårskopor som han har svårt att låta bli.. men han är frisk iallafall.. iofs så är både han å Thea snoriga å hostiga men immunförsvaret är väl lågt efter vattkoppor så direkt blev båda förkylda.. men på bättringsvägen nu iallfall...

Men GUD SÅ VARMT det var idag 32 grader hade vi här.. Härligt men svettigt. jag fick sovmorgon å när jag kom upp vid halv 10 så bestämde vi för att åka till Trolldalen i Växbo och Växbo kvarn.. men det var lite tidig för inga djur hade kommit dit än tyvärr så det blev en flopp.. men vi såg två hästar, två hundar som badade å en massa kor på en gård i området. Picknick i det gröna
Jag å Pär blev toksvettiga av att dra två vagnar med barn i å en kylväska uppför en stenig väg i solen. Men det gick det med, åkte hem efter 1½ timme å då tog vi en glass på stan innan vi styrde kosan hemåt. Väl hemma blev det lite spring i vattenspridaren Leo blir blöt
å Thea är lite småglad.. hihi
sen så var vi faktiskt inne för det var för varmt i solen. Busade på, gjorde egen pizza å åt ute på altanen. Mys pys. Nu sover barnen å vi ska kika på film snart.


Igår var jag å barnen på kalas IGEN!!! (nu är det slut på kalas för ett tag) Leos kompis Axel fyllde 3 år.. det var skoj.. träffade en gammal kompis från gymnasiet åsså.. kul.
Sen när vi kom hem så var det grillning å kubb med min syster å hennes barn och Sanna å sen kom hennes Peder( Sanna är hans dotter)
Lite gott att dricka åsså.. tyvärr fick jag tokont i huvet efter första ölen så det var lite tråkigt.. Men men trevligt var det iallafall..


Imorrn är det dagis för Leo å jag å Thea ska nog bara vara hemma, har ingen bil iallafall.

Lite helgbilder
Schhh..Koncentration pågårSyskonbus i saccosäckenLeo hängerVår fina blommor i äppelträdeten del av vår trädgårdVårt stora körsbärsträd

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Vilka härliga bilder.
Skönt att se att du är tillbaka här. Det är jag också :-)
Samtidigt som jag njuter av sommaren. Hoppas du får en fin vecka.'
Kram och pepp
Cornelia

batgirl sa...

Hej på dig!
Vilka underbara bilder. Härligt med sommar! Man njuter av varje sekund. Ha´de gött i värmen!
Kram

Anonym sa...

Hej hun! Tack för dina underbara ord. Det är jobbigt när det blir känsligmässig nedgång i hela familjen och släkten, men jag är så otroligt glad att jag ändå är i denna familjen, och att jag har så mycket värme och kärlek som jag har här.
Och nej, jag kommer inte ge upp.
Min rastlöshet är inte att leka med, men klarar jag detta så klarar jag allt.

Härlig att se att barnen mår bra, de ser så härliga och goa ut. jämt!!
Men det är så alla ser på barnen här med, de ser aldrig de "djävulaska stunderna" som man i glada tider kan skratta åt.
Barn är för roliga måste jag säga.

Mail är påväg, men du vet...det tar lite lång tid i detta årtionde för min del.
Men det kommer det lovar jag.

Även en suprise på posten..men jag skulle behöva ha din hemadress för detta.
Skriv det i ett mail till mig.

Och ha det så gott. Ta hand om dig!!

Stor kram!!

Förresten, behöver jag ens säga att jag var fruktansvärt nära att se Sex and the city filmen ikväll igen?!! De enda som stoppade mig var att jag hade lovat att äta middag hemma ikväll...Hahha

MissyElliot sa...

Vilka underbara bilder du tagit!
Härligt att höra att Leo är bra nu. Hoppas bara att förkylningarna försvinner också...
Ha en fortsatt go måndag!
kramiz