tisdag 3 juni 2008

SOL, stan, stan igen å besviken Leo

ja visst solen skiner idag åsså. härligt.. Thea vaknade kvart i 6 i morse men Leo fick jag väcka 8.10.. vilken sömntuta.. åt frukost å sen tog vi bilen till dagis. Jag å thea åkte till stan å letade kläder åt mig till på lördagens fest.. Bottoms Up men hittade inget.. blir naket bra mån tro?? Jenny va sägs om det.. hehe.. ska göra ett nytt försök utan barn på torsdag. Träffade Jenny å Alfred på stan så vi åt en korv med dom å pratade lite. Åkte hem å Thea sov 1½ timme, jag mös i solen men fick efter 30 min huvudvärk som senare utvecklades å alvedon hjälpte inte. Hämtade Leo på dagis å han hade kissat på sig 2 ggr å bajsat på sig 1 gång.. han kissar på sig jätteofta nu å sa idag att det svider men det gör inte ont.. ska ringa rådgivningen imorrn.. troligtvis så får vi lämna urinprov å se om det är urinvägsinfektion.. för han brukar aldrig kissa på sig... hur upptagen han än är.. isåfall bara en droppe eller så.. men det är ovanligt.
Vi åkte till stan å fikade i lekparken å lekte där ett tag.. sen till kapphl, köpte shorts å linne å Thea jättsött.. sen blev det McD idag för min huvudvärk var värre så jag hade inte ork att tänka ens. Åt mat å sen la jag mig.. tog mera alvedon å kl 21 idag gick det över.

Nu över till det jobbigaste idag. Leo skulle få gå på miniknatte-boll, för barn födda 01 och senare. Lek med boll å utan.. Soccerskulle bli så kul.. Jag masade mig upp å tog med en lite trött Leo som ändå ville dit.. Massa folk å Leo blev stormglad över att se alla kompisar från dagis där men DÅ:
- Nu är det slut för idag...
Chockad både jag å Leo.. åkte hem igen.. Leo lite sur.. jag hade alltså tagit fel på tid en timme.. Väl hemma fattade han å blev superledsen, tårarna bara sprutade å på mig med.. Blev så arg på mig själv.. han hade verkligen sett framemot det här.. åsså gör jag så mot honom. Då fick man känna på att få verkligt dåligt samvete... Mamma jag är arg på dig sa Leo.. Det får du vara gubben sa jag..
Sen pratade vi å kramades å så pratade vi om att det kommer ju vara varje vecka så nästa gång ska vi dit å i tid!! Han var arg ända tills vi skulle sova men ändå ville han sova med mig åså..
men han var pigg som en lärka så det slutade i bilfärd.. men han var nöjd med det... men ingen av oss hade ork.. det var LÄÄÄÄÄNGE sen det blev bilen nu... men skönt var att vi inte var arga på varann över att han inte somnade...
Nåja slutet gott allting gott..
snart sovdags..
imorrn har vi hemmadag.. ingen bil så det blir till att mysa hemma..
Kram

2 kommentarer:

MissyElliot sa...

Ja, det där med att göra sina barn ledsna är hemskt. Även att man inte gör det med flit. Man kan inte annat än be om förlåtelse och hoppas att de förlåter en. Sådan tur att det är fler gånger....

Att shoppa loss med barnen är inte lätt och jag tycker helt klart du ska ta en aväng själv. Det underlättar liksom lite om man inte har ongarna hängande runt sig. hi hi hi

Tack så jättemycket för din röst. Jag blev sååå glad.
Ha nu en härlig onsdag i det underbara vädret. (Själv är jag hemma och vabbar för mInimannen har stora blåsor i munnen och jag vill kolla upp det på vårdcentralen.)

kramiz

Anonym sa...

Felix blev så ledsen över att Leo hade missat att han började gråta när han kom hem. Han är så känslig för sina kompisar. Nu vill han att ni kommer i tid nästa gång, fast då är inte vi där. Tur att du kunde säga till Leo att han fick vara arg på dig. Ibland måste även barnen få bli arga på oss vuxna när vi gör fel.
Kram