torsdag 26 juni 2008

Jobba eller inte..

Ja då var det dags att prata ut om jobbet..
Jag vet inte om jag ska tacka ja om jag blir erbjuden jobbet
varför undrar ni
Ja det är ju ett förskollärarjobb. Å eftersom jag är fsklärare så är det ett jobb för mig. MEN
det är 50% tillsvidare (det som förr kalades för fast jobb)
och sen är det 25 % vikariat, en av tjejerna ska gå ner i tid för att vara mer med hennes små barn.
Dvs en 75 % tjänst. Det är ju bra iofs då vi åsså har småbarn men egentligen har vi inte råd med det utan jag måste ha ett heltids jobb för att allt ska gå ihop. Det blir ju en till dagisavg som dessutom blir höjd när jag kommer tjäna mer.. men det är bara ca 1500 mer än jag har nu.. så det är ju ingen toppenlön om det nu inte går att förhandla lite på intervjun fast man redan skrivit lön i ansökan. .men jag har tydligen skrivit för lite så jag får väl vara ärlig å säga att den lönen inte räcker utan minst 2000 till å då har jag utgått från vad facket säger att jag ska ha. Jag var dum nog å utgick från min gamla lön å gjorde den till en 75 lön. nåja gör en lista plus å minus

+ ett arbete helt enkelt med det jag vill göra å är utbildad till
+ inte ett kommunalt arbete utan det är privat
+ jobbar aldrig längre än till 17.00 på dagarna dvs inga sena halv 7 stängningar
+ jag får mer tid över till barnen hemma om jag jobbar 75%
+ trevliga arbetskamrater
+ ligger centralt för bussåkning eller cykling
+ dom jobbar inriktat på att vara ute vilket är underbart tycker jag.. allt man kan göra inne kan man göra ute.. nästan...

- bara 75% i lön
- måste ta ut 4 v semester hela juli varje år då dom stänger
- måste ha en till bil eller busskort
- dyrare avgifter på dagis för barnen
- svårt att komma därifrån när det blir en 50% tjänst igen eftersom det inte är kommunalt
- om jag stormtrivs men måste lämna dom pga dålig ekonomi, inget vidare det

ja det var det jag kommer på nu.... usch jag vill inte välja för jag vill verkligen ha det MEN ... ni vet det stor MEN..


UPPDATERING
Glömde säga att jag blir arbetslös den 1 juli.. som Cissa sa i kommentaren at jag kunde ta tjänstledigt från nuvarande jobb.. å va det hade varit bra men tyvärr inget jobb har jag för närvarande...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte ta tjänstledigt från det jobb du har nu och prova hur det verkligen blir och känns med det nya jobbet? (Har du alltid det "gamla" att falla tillbaka på)

Anonym sa...

Åh jobbigt läge du är i. Och jag kan inte hjälpa dig alls. Jag, om man nu får säga så, hatar dagisjobben eftersom jag var vikarie på 7 olika dagis i ett helt år. Och vikarie är inte kul och bara jobbigt.

Men jag tror du kommer göra det bästa valet.

Lååååånga dagar här borta och jag saknar Albany just nu. Igår var det kul iaf, och jag fick mig 3 vodka/cranberry som gjorde susen för mig. Både för somn och nerver. Men inte överdrivet dock. HAHA.

Mailet är inga problem med, det kommer säkerligen ett nytt när jag kommer hem och träffar Chris igen kan jag tänka mig.

Kram på dig vännen!

Anonym sa...

åh vad jobbigt gumman, men är det inte bättre att ta det jobbet än att inte ha något jobb alls? Eller? Pussar å kramar till dig!