onsdag 4 juni 2008

En perfekt dag i text

Jag å barnen tog sovmorgon till kl 8 imorse.. å hur skönt va inte det då.. UNDERBART!!
Gick upp å gjorde morgon å åt sen frukost. Vi myste på å bestämde oss för att ta en cykeltur till en lekpark å sen till ica. Vi lekte på, klättrade i klätterställningen, åkte rutschkanan, gungade å drack mycket vatten. Det var strålande solsken.
Vi cyklade till ica å bestämde oss för att äta pastasallad m kyckling till lunch å den gick ner hos oss alla 3. Vi åt ute på altanen å jag tror inte Leo kan bli mer lycklig än när jag frågar om vi ska äta ute.. han hoppar upp å ner å säger:JA JA JA, de vill ja...
härliga unge.
Thea somnade snabbt å sov en timme då passade vi på att undvika solen å tittade på en film tillsammans. Har även tvättat alla kuddar å täcken idag så inatt kommer man sova som en gudinna!
Vid 14 kom Malin å barnen hit å lekte. Det var fullt bus först ute sen lite fika å sen bus inne. Killarna lekte som bäst när dom gick in å vi var kvar ute.. inget tjafs alls.. tror man ska hålla sig på avstånd. Agnes visade upp hur duktig hon är nu när hon kan gå oxå. Å Thea visade upp att hon har humör.. När jag säger nej då kastar hon nåt eller slår.. hmm undrar vem som kan ha lärt henne de... storebror kanske.. Dax att säga till på skarpen nu så hon inte fortsätter så här.

Dom åkte hem vid 16 tiden. Pär kom hem å han å barnen åt pytt i panna, jag smaskade på salladen som var kvar. Sen tog vi bilen till Stenö havsbad å kände på vattnet.. eller ja barnen gjorde det.. det slutade med att Thea satt i vattnet. vi hade inga handdukar med så hon blev invirad i min tröja på väg tillbaka till bilen där vi hade en torr blöja å en tröja. Men gud så kul dom hade.. Leo var blöt om shortsen oxå. Dom kastade sand/lera överallt.. Härligt

Nu sover båda och jag blir nog inte långrandig jag heller.. ska skölja av lortiga sandaler å foppaskor innan jag knoppar in...

imorgon är det dagis för Leo, studenten för mig å Thea sen studentmiddag hemma hos Sanna..
Då kommer Leo å Pär vara med åsså.. tror inte han har tålamod att vara mer än en timme å bara titta på folk som sjunger...

Inga kommentarer: