måndag 9 juni 2008

Helgen gick fort...

På lördan åkte jag till stan å skulle leta nåt att ha på mig senare på kvällen hos Jenny på tjejfesten.. kom på att Leo och Thea nog skulle få en studsmatta så jag ringde svärfar som hämtade släpvagnen och mötte mig på coop, där dom hade satt ner studsmatta och nät med mer än 1000 spänn så sagt å gjort så var den köpt.. gissa om Leo blev överlycklig.. Leo orkade inte vänta mer på att den ska bli klar.. Farfar jobbar på i värmen..Sprang som en tok runt runtNu så klart.. Leo kastar Theas goskatt så högt han kan å Thea har brottat ner sin far

Det tog nån timme att få ihop den å sen var det nästan dags för mig att åka.. så hem till mamma med väskan åsså passade vi på att äta där. Sen skjutsade Pär mig till Jenny... mycket trevlig kväll där hemma.. massa tjejer å snacka om att var tjatter.. men gud så kul.. sen så vid halv tolv eller nåt så åkte vi till krogen.. vilket inte var vidare kul.. alla var runt 18 år åsså lite folk.. men men.. kul var kvällen ändå.. kom till mamma vid halv tre sov som en stock till 10 förutom att jag vaknade av sms från Pär 06.30 å sms:et löd: Thea har fått ögoninflammation!!! Orkade inte ringa hem utan somnade om.. han ringde rådgivningen å fick råd. Jag klev upp 10 tog en dusch å då stod frukosten på bordet.. gulliga mamma hade väntat på mig å inte ätit nåt än, kokat ägg, köpt goda pålägg osv. hur gott som helst.. å så skönt att inte var bakis alls.. inte ens huvudvärk.

Pär å barnen kom å hämtade mig vid 12 sen åkte vi på lindex å köpte present å Agnes som fyllt 1 år å ville bjuda på tårta på söndagen. Pär stannade hemma å donade med paraboler å dyl så jag å barnen tog bilen till Malin å Jan.. där var det gott fika å trevligt sällskap som alltid. Mumsigt med fika,, saft å chokladbollar, åsså kepsen likadant då grabbar!!Thea å Agnes åsså tror jag att det är Freddy (Freddie ???Vet inte stavningen eller om det är Gibson deras andra sötnos...)
Barnen lekte å busade. Gjorde hamburgare till middag sen var det natta med barnen.

Idag var det dagis för Leo..i BLÅSVÄDRET. oh my god.. trodde vi skulle blåsa av vägen när vi cyklade å hämtade honom på em. Jag å Thea var under dagen bara hemma å busade. Jag dammsög bort allt pollen som hittat in å lite annat smått å gott som fanns i hörnen.
Var på utvecklingssamtal på dagis när jag hämtade Leo. Allt var bra som vanligt.. inga konstigheter.. skönt.. Vi cyklade hem å åt mellis på studsmattan.. Leo myste på massor.. käkade köttfärsås å spagetti till middag å sen åkte jag å Thea å handlade på coop. billig fläskfile.. så nu har vi tre i frysen till grillkvällar.. Jag la Leo ikväll å så sa jag att han var ledig imorrn, HELA dagen frågade han då.. JA sa jag men vi har bilen så vi kanske kan hitta på nåt kul...

Han funderar lite sen säger han: Mamma Vet du.. vi kan åka till lekparken i stan eller nåt..!!
hihi,, ja det är lätt att få dom små nöjda.. härligt...
igår när han lekte med Theas läragåbil (den spelar musik å har en hjul som snurrar osv)så var batterierna dåliga då sa han helt plötsligt.. Pappa Theas bil är UTBRÄND..

HAHAHA... vet att Pär brukar säga så när han är jättetrött efter jobbet men då säger han det till mig.. men som sagt dom små hör ALLT...


ja ja thats it for now... få se hur morgondagen blir.. klippning för mig kl 14 iallafall.. å fotboll för Leo 17.30.. om det inte spöregnar..
kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men visst tar det ett tag att vänja sig, men du har snart glömt den förra designen ska du se.

Klart jag länkar till dig, du är ju min stöttepelare i natten.

Kramis!!

MissyElliot sa...

Underbart!
(jag hoppas dock att er studsmatta står kvar i blåsten, vår är just nu på väg in till grannen!)
:-)

Malin sa...

Kan tänka mig att Leo är supernöjd över studsmattan :) Bra motion för de vuxna oxå, haha! Billig fläskfilé måste jag oxå köpa - det är ju godast att grilla det...mmm! Härligt med sommar o grillat! Lät ju som ni hade en jättemysig tjejfest - det är ju så roligt med en massa tjatter o skratt. Krogen har man ju vuxit ifrån o det är ju alltid roligast på förfesten. Ha en härlig vecka! Kram kram