torsdag 1 maj 2008

Valborg och 1 maj

Igår var det ju Valborg å på kvällen cyklade jag å Leo till IP här i Sandarne kl 18.30. Där var det lite skoj, massa dagiskompisar så Leo var helt lyrisk. Sprang runt å busade med dom och sina kusiner som åsså var där. Han var så kul när han sa; Mamma kolla man kan köpa ballonger, Mamma kolla man kan köpa korv, Mamma kolla man kan fiska... hihi
han vet hur man får som man vill.. Han fick så klart en blixten ballong.. en sån med helium, fick fiska godis, ta lite lotter men korv blev det ingen.
Han tyckte elden var varm å lite läskig. Mysig kväll hade vi och kom hem vid 21. Så kul att vi åkte för vi tänkte stanna hemma.. Thea å Pär då ja dom var hemma å sov dom. Thea var så trött å vi hade inga hörselkåpor så hon kunde inte sova i vagnen.
Imorse fick jag sova till 9. Tack Pär.. vaknade inte när barnen vaknade så Pär gick upp.. skönt.. vi busade inne ett tag sen cyklade vi på affärn allihopa.. å hem å käkade lunch. Sen sov Leo 40 min.. var trött sen igår å Thea sov 1½ timme. sen så var det dags för kalas i Borg, Alice fyllde 11 år i förrgår men vi firade idag.
Där bjöds på grillade hamburgare, gott fika å crisptårta med jordgubbar. mumsigt värre.
Vi var där till 17.30 sen så var båda trött så då åkte vi hem. Jag å Leo var ute till 19 å krattade å donade. Jag krattade och Leo tog sin skottkärra å lastade på å lastade av.. duktig hjälp.. han är en riktig jobbarkille han.. härligt att se..
nä nu ska jag se lite tv en stund sen är det natta..
kram kram

Inga kommentarer: