torsdag 8 maj 2008

Dålig,,

.. att blogga igen.. har inte haft ork eller lust.. men vi tar det från början
fast måste ju bara säga att:

THEA GÅR FULLT UT NU.. vår lillatjej har blivit stor.. och hon kan gå ute åsså.. förra veckan var det trevande men nu kan hon gå så himla bra å snabbt åsså ibland.

Tisdag: Leo var på dagis å jag å Thea var hemma å myste... inte så fint väder tyvärr.. så vi var mest inne.. ja det hände väl inte så mycket på den dagen. Jag tog en promenad till å från dagis 35 min.

Onsdag: Var till Malin och barnen å busade. Det var lite småtjas mellan grabbarna lite då å då men stunder av härlig lek. Thea å Agnes åt lunch tillsammans sen sov båda två nästa 2 timmar ute i vagnarna. Jag å Malin hann prata massor.. Alltid lika trevligt. Vi åt lunch, kyckling nuggets med ris å god sås...
Det blev två promenader, en dit 33 min, å en hem i rejäl motvind, nästan stormvindar ca 40 min tog det. så det blev alltså 73 min den dan.
Vi var hemma å myste på em sen kom Pär hem å vi åt middag sen åkte vill till Barnens hus å handlade present åt Leos dagiskompis Emanuel som fyller 3 idag men har kalas på lördag.
Det blev en raket och blåsbubbelpistol. Leo har valt helt själv.

Torsdag: Idag blev det cykel till dagis för oss alla tre. Sen hem å leka ute å hänga tvätt. Thea älskar att vara ute å va gjorde hon om vi inte hade en sandlåda.. ojoj va hon kan sitta länge å hälla sand i hinkar osv. Vi gick in å hon fick lunch sen sov hon i 2 timmar. Jag åt en räkbaguette och sen gick jag ut i solen å läste.. somnade till i ca 20 min.. gick in å kollade klockan å då var den 13 tänkte att då kan jag lägga mig med Thea en stund hmm vi vaknade 13.45 å skulle hämta Leo kl 14. kom väl 10 min försent.. men det bryr dom sig inte om.
Dom hade haft en bra dag ute nästan hela tiden. Thea ville vara där så vi blev kvar ett tag å hon å Eta (personal) åkte rutschkana å hade skoj. Kul att se för Thea är i värsta mamma å pappa perioden nu.. men hon bara skrattade. Vi tog en promenad hem, så det blev 35 min promenad.
Vi köpte fika på ica å gick hem å hade picknick på gräsmattan.. MYSIG... åh mamma va mysigt vi har här sa Leo.. goding.. busade ute till halv 4 sen in å ta det lite lugnt. fixade middag sen har jag haft egentid. först iväg på intervallpass 55 min. sen till mamma för snabbdusch sen på VIP kväll på kappahl... handlade åt barnen för dom hade presentkort. Det blev lite smått å gott till sommaren. Nu så ska jag lägga mig lite på soffan å softa.. trött i benen..

kram kram

1 kommentar:

Malin sa...

Hej gumman!
Skickar ett livstecken. Är dålig på att blogga jag med.
Roligt att se alla fina bilder. Ni har fullt upp med alla roliga saker ni hittar på ser jag :) Som det ska vara. Vad roligt att Thea går nu. Lilltjejen då!
Ja, de där lediga dagarna svischade bara förbi. Vi kan väl göra ett nytt försök? Kram