onsdag 21 maj 2008

Piraten Leo




Idag hade Leo Piratfest på sitt dagis. Vi sov till 7.30 sen upp å äta frukost å dona lite. Märka alla piratsaker osv. Pär var hemma från jobbet igår å idag så jag å Leo åkte själva idag till dagis. Det var moln å kallt men under dagen fick vi solsken så dom hade haft en superdag vid gamla herrgården, alla barnen fick leta guldstenar (stenar som dom sprayat i guld) och om man hittade en så fick man välja en sak i skattkista.. å lyckliga Leo som hittade gröna Ramone där i. (alltså en bil från cars filmen) mamma nu har jag många... ja eller hur som om han inte hade det innan. Dom hade lekt å grillat korv å myst, dom var borta mellan 9-13 så det blev en härlig dag för dom alla. Jag å Thea packade väskan å åkte ner på stan å lekparken. Anita stängde Öppna förskolan å vi träffades å lekparken istället. Köpte lite bullar å festis. Jenny å grabbarna var där även camilla å barnen å Sofie å barnen + många fler. Mysig förmiddag. Sen hem å sova lite. Jag tog en efterlängtad promenad å hämtade Leo kl 14. Han var lite rolig när vi kom hem, vi gick in åsså tog han av sig kläderna men var på väg in med skorna på. Jag sa till honom å fick till svar:
Det är lugnt mamma, jag fixar det här...
kan man annat än skratta åt gogubben.
Thea har gått här hemma hela em å sjungit; o ajajajaj buff o ajajajaj buff buff (trollmorsvaggsång) så himla gulligt så man håller på att smälla av. Hon pratar så mycket. Tycker hon är tidig med det.. men inte vet jag... Hennes favorit är väl ; Tap pa napp en ( säger sånär hon tappar nappen å hon uttalar det så där.. bryter av orden.. tror vi har gjort så förr)
Hon härmar allt just nu.. det går så fort..

Inga koppor på Leo än... har gått ca 14 dagar nu sen Thea började smitta... Hon fick sin på dag 16 sen hon träffade Joppe som då hade fullt med koppor.
Vi har busat på hela em.. tog en cykeltur jag å barnen. Dom sover gott å Pär kollar på fotboll. Jag sitter här å ska lägga mig å läsa snart.
Igår var Leo på dagis å jag å Thea handlade lite.. jag bytte lite kläder på Kappahl åt barnen som inte passade åsså köpte jag ett par brallor till mig 200 kr på hollywood (vero moda) Skönt nu har jag iallafall ett par byxor till sommaren...

motion idag; 35 min promenad

Nä nu så är det nog för idag.. kramen till er alla

1 kommentar:

Anonym sa...

S: Tack så jättemycket för din röst :)

Jo, min morfar betyder otroligt mycket för mig. Beklagar att du inte fick ta ett sista farväl av din :/ Huvva, jag hoppas att min morfar lever tills jag får egna barn i alla fall för jag vill verkligen att mina barn ska träffa honom. Helt underbar person som är genomgod.