fredag 9 maj 2008

Dagis, promenad, mys i solen och grill med gäster

Idag sov vi till 7.. härligt har varit en del tidiga mornar nu. Dagis för Leo och hemmamys för mig å Thea.. Gick till dagis å Leo cyklade. Tog en promenad med Malin sen.. snacka om svettigt.. för oj vilken värme idag.. HÄRLIGT.. Motionen blev 75 min rask promenad. Sen så var jag å Thea ute å lekte. sötaste Thea
sen åt hon lunch på altanen å sen ZzzzZzzz.. somnade snabbt å sov 1tim å 40 min. Då så passade jag på att äte lite lunch å sen sitta i solen å läsa. Pär slutade 12 å donade lite med staketet som inte blev klar förra sommaren. Vi hämtade Leo som hade haft en kul dag, hade lillmöte på förmiddan(dvs. grupp för 3 och 2 åringarna). Dom hade avslutning idag å fick måla med choklad. På frukt. Gissa om alla njöt av chokladen å frukten förstås.. dom pussades med chokladpussar.. så härliga kort som satt upp i hallen för oss föräldrar att skåda.

Vi åkte till coop å handlade inför grillning. Vi bjöd hit svärföräldrarna och Pärs morfar.
Hade supertrevligt, vi åt grillad fläskfile, potatisklyftor och morötter (som är gjorde i ugnen åsså tillsammans med potatisen) bea sås, tzatziki, sallad, grillad rödlök...

å så gott...
Leo myser med gammelmorfar Harry
barnen blev supertrötta antagligen av mycket sol så dom somnade snabbt. nu blir det nog film eller nåt för oss.. Känner av träningen sen igår.. visste inte att man hade så många muskler som inte blir använda i vardagen.. oh my god.. jaja...


ha en trevlig fredag..

kramelikram

Inga kommentarer: