måndag 19 maj 2008

3 dagar

Hmm vad har vi gjort.. få se... kommer knappt ihåg men på
LÖRDAGEN var vi hemma på fm å lekte å busade sen på em var vi till Pelle som hade 3 års kalas. Vi hade köpt en plåtlåda med blixten McQueen på åsså fick han två tatueringar av Leo. Tror presenten gick hem.. :-) Det var många barn å vuxna där om man säger så.. En clown serverade korv med bröd och sen blev det glass å chokladsås.. mycket uppskattat av alla..
Massor av lek å inget bråk.. ganska otroligt att alla höll sams fast det var lite småtrångt.. Fiskdamm förstås med godis å klistermärken. Leo klistrade alla sina flygplan när han kom hem i sin klistermärkesbok.. perfekt att ha annars hamnar dom lite varstans.
Väl hemma var det dags för middag å mera bus..

SÖNDAG.. Jag å Leo åkte till Dollarstore och ÖB efter lunch å sen hem till min mamma å busade lite. Ja den dagen var väl inte så mkt mer än lek å bus.. Leo har blivit så duktig att ta sina ögondroppar.. stora killen som han själv säger...

MÅNDAG.. vi laddade för en fm hos Anita på öppna förskolan men icke då för det var visst stängt. Så vi hälsade på på mitt gamla jobb å lekte lite på gården med alla barnen. Kul att träffa alla. Hade fått sms av Malin O att det ju var stängt å det var synd för hon ville ju träffa mig.. Tack för det gumman!!! Jag slängde iväg ett mess att vi skulle på bibblan å vips så kom hon å Neo.. så skoj.. kul att prata lite.. vi MÅSTE bara boka en dag med lek å massa prat eller hur.. Roligast om jag lämnar Thea och bara tar med Leo å grabbarna kan busa på å jag inte behöver jaga Thea... vill gärna se hur ni bor..
Efter bibblan å lite låneböcker så åkte vi till svärmor så barnen fick lite lunch sen hem å sooova.. inte jag dock.. Jag å Leo spelade lite x-box, han har blivit en hejare på att spela Burnout Paradise.. man ska alltså krascha bilar... kul att se hur fort dom lär sig.. Väckte Thea kvart i 3, lite mellis å sen till Pär å hämta han, vidare till svärmor där vi skulle fira Emelie som fyller 17 år imorrn... Grattis igen gumman. Vi fick middag där å vi var kvar så barnen fick välling å pyjamas där.. somnade i bilen å nu sitter jag här....
Fick ett sms av Malin H att Agnes fått prickar på mage å rygg.. AHHHH nej... men lugnade mig lite när jag pratat med henne å prickarna hade gått bort.. dom åker ju till Tunisen på onsdag morgon..

Nä nu ska jag kika lite på dumburken.. kramelikram till er alla

5 kommentarer:

jempa sa...

Tjingeling!!!!Ni verkar ha haft en bra dag.Skönt att det blev lite fint väder på eftermiddagen,vi var ute en stund efter dagis men pellen stackaren kunde ju inte cykla hade så ont...Han sover utan blöja för första gången i natt så vi får se hur det går har garderat mig med sängskyddet.Nä nu ska jag nog gå o kojja,ögonen börjar gå i kors=)Kram kram

Cornelia sa...

Hello... nu är jag tillbaka i cyberspace igen... delvis i alla fall. TAck för att du alltid kommenterar och peppar hos mig, du är verkligen grym på det...
Ha det så gott
Kram och pepp
Cornelia

MissyElliot sa...

Hrm, det hade kanske inte varit så populärt och spridit smittan till dem som precis ska åka...
:-/

Anonym sa...

Lugn bara lugn, jag finns kvar här. Och jag läser ju din blogg varje dag, men inte lämnar jag någon kommentar inte...Gud va illa!!

Iaf, ta mailet när du har tid. Jag sitter inte och väntar med en dålig klang bakom det.

Dessutom dog barnens farfar i natt, så det blir inget SouthHampton eller "Louise får fira sin 21 årsdag i ett lyxigt och kändistätt område med middag på stranden"
Snarare i Albany där det regnar och är allmänt trits.

Tragiskt nog så tänkte jag: Då kan jag komma ikapp med bloggen och alla mail jag har som ligger och väntar.
Dvs, jag har inga större planer denna helg längre.
Tråkigt också eftersom jag hade sett fram emot att ta massa bilder. Men det kan jag göra här hemma istället.
Vi kommer åka dit i sommar också ändå.

Är det något elektroniskt ni söker till eran familj, eller för dig, så kan jag kolla upp priser och isf skicka till er. Det är inte så väldans dyrt med frakt och det är billigare här än i Sverige ju.


Ha de så bra!!
Kramar Louise

Anonym sa...

Man tackar!
Jag har inte hunnit att läsa någon blogg på länge, har fullt upp med läxa och så xD