måndag 5 maj 2008

Uppe med tuppen, öppna förskolan och kompisar

Idag har varit en superdag.
Den började lite väl tidigt men men.. kvart i 6 hörde man Thea: Mamma, Pappa, nappen.. go fia.
Så det var bara upp å hoppa. Myste på åt frukost sen åkte vi till Öppna förskolan å busade. Jenny å Alfred kom dit åsså Sofie och Ellie.. Tror Leo saknade Pelle å de andra kompisarna.. sa i bilen dit: jag tror att Pelle kommer dit mamma,
Jag svarade: Leo, Pelle är på dagis idag
Fick då till svar: Men jag menade INTE IDAG mamma..
det är Leos svar när det inte blir som han hoppats..
men glad blev han när Jenny messade å undrade om vi ville komma dit å busa vid 14 tiden. Leo blev superglad, så det blev bra. Grabbarna är så stora nu.. donade på så mkt, hoppade studsmatta, kastade frisbee, gungade, hängde å slängde i gungställningen, sköt med vattenpistoler mm.. dom fixar ju allt själv. Thea å Alfred donade på överallt men mest i sandlådan vilken är Theas favorit. Jag busade lite med Alfred å han är ju bara för go.. Blir en bra fästman det!!! till Thea alltså :-)
Hoppelihopp Sötisar i sandlådanThea mumsar kaka Alfred likasåGlassätande PelleÅ Leo
Blev bjuden på glass å kakor, uppskattat av Thea.. leo passade på att fika fort så han fick leka med alla Pelles saker helt själv.
Tack för en trevlig em Gumman..
Åkte hem, gjorde korvstroganoff... skulle ut å gå med Malin men det blev avbokat så jag gick själv. 45 min rask promenad som varvades med lätt jogging. Skönt att jag tog mig i kragen å gick ut själv.
barnen somnade fort. Pär är iväg på spelkväll så jag är singel. Ska lägga mig tidigt å läsa, men jag hinner nog bara öppna boken så somnar jag.. är så trött...

kramelikram

5 kommentarer:

jempa sa...

Tack själv vännen!!!!Visst hade vi det trevligt o kidsen likaså=)Skönt att promenera,själv blev det städning som motion=)Kram kram

MissyElliot sa...

Härligt!
De är för goa ongarna!
:-)

Anonym sa...

So You think You can BLOG?!
Viktig Tävlingsinformation Upplagd

Anonym sa...

Åh, dina barn är så söta. Thea kommer bli en riktig sprallig brud när hon blir stor!!

Haha nej vad är det med killar och blonda tjejer egentligen. Fast ser jag mig omkring här så känner jag mig iofs. ganska exotisk. Ingen här har såååå blont och dessutom långt hår som mig. Inte ens fejk!!
Och det känns bra måste jag säga.

Tråkiga nyheter om HAN igen, incidenter igår som gör att jag tar två steg bakåt igen. Vaktar min rygg och pushar iväg om han kommer för nära inpå känslorna.
Berättar mer i mailet, men egentligen handlar det om kulturkrock och dessutom det där när man inte är pojkvän/flickvän än, och när man funderar "kommer det någonsin bli det, och om inte är detta värt det då?"
Aja, bad day yesterday som sagt var. Men som han sa i telefonen igår "Allting är inte rosa och lila hela tiden" ungefär som vårat "allt är inte glitter och glamour"

Hörs med mail senare!!
Kramis och ta hand om dig vännen!!

indira sa...

Tack för din kommentar i bloggen det värmde! Du e så duktig med! Kramar!