söndag 6 september 2009

I morgon startar jag på nytt..

Å då hoppas jag att det blir sista gången.

Så här ska jag göra.

MATEN
  • Jag kör på med att minska portionerna,
  • bara äta frukt som mellanmål,
  • massa vatten,
  • motion 5-6 dagar i veckan,
  • endast nåt gotta på lördagsKVÄLLAR.... alltså inte under hela lördagarna, får bytas ut till fredag om det skulle vara nåt galej då
  • Inget mjukt bröd på vardagarna,
  • lättfil m egen musli, fiberhavregrynsgröt eller mjölk med fullkornsflingor till frukost och hårt bröd
  • Bara läsk fre eller lördag å då lightläsk
  • Grönsaker till varje mål och frukt varje dag
  • Om vi köper utemat så tar jag sallad
  • Försöka att gotta mig med salta pinnar eller popcorn på lördagarna och försöka skippa godiset.. fast det är så svårt min stora last är godis.. åsså glass men finns inte det hemma så åker jag inte å köper som jag kan göra med godis...
MOTIONEN:
  • Måndag: 30 min rask promenad på lunchen, 5 km på hällmyra med stavar (motionsspår), tills snön kommer sen får jag byta till något annat, situps och armhävningar.
  • Tisdag: 30 min rask promenad på lunchen, motionscykel 1 mil, situps och armhävningar.
  • Onsdag: 30 min rask promenad på lunchen, Minst 45 min rask promenad på kvällen, situps och armhävningar
  • Torsdag: Ingen rast, minst 60 min rast promenad kväll, situps och armhävningar
  • Fredag: 30 min rask promenad om jag har rast, VILA
  • Lördag: VILA
  • Söndag: Valfritt men jag ska röra på mig på nåt vis, situps och armhävningar
ANNAT SMÅTT Å GOTT
  • Jag ska göra minst 10.000 steg per dag och 1000 minuter per månad
  • Jag kommer väga mig på fredagar förutom första som blir imorgon måndag
  • Jag ska mäta mig en gång i månaden. Tar den 1:a för det är lättast att komma ihåg
  • Jag kommer att variera motion mer tror jag med andra övningar som jag har letat i tidningar som jag ska lägga i en lite låda och dra en ny varje kväll.
  • Jag börjar med 25 situps och 5 armhävningar.
  • Mina delmål ser ni till höger en bit ner. Jag fyller i datum allt eftersom jag tappar vikt.. för de ska jag baske mig göra!!
Ja hörrni hur tror ni att det hör kommer gå för mig nu???!!!
Jag hoppas jag kommer ha min motivation länge nu... För nu är det illa.. inga brallor kan jag ha utan det bara sväller över.. inte snyggt alls.. såg mig i barnens spegel på jobbet.. den sitter ju lite lägre vid deras små handfat.. å blääää ville helst bara gå å dö.. för fy va man ser tjock ut..
Nåja.. ska knäppa lite kort så ni får se.. men inte idag.. måste ta mod till det först..huga..

Nä imorrn så kör jag så det ryker!!! ÄR NI MED!!!

Inga kommentarer: