lördag 26 september 2009

10 sanningar om mig

Läste det här på Linas blogg .. å blev lite sugen att ge er lite mer av mig själv
Så här kommer det...

Nr 1 : Jag HATAR HATAR HATAR spindlar.. å dom verkar ÄLSKA vår källare å tvättstuga.. ryser å skakar när jag ska banka ihjäl dom med en sko.. ja jag dödar dom.. vår Leo bär snällt ut dom som vi hittar upp i huset men när jag är nere utan barn då bara BANG du är död.. för bläää..
Vi vill ju lära barnen att man ska var snäll mot alla djur men svår när man har en sån fobi..

Nr 2 : Jag älskar att köra bil, tog inte körkort förrän jag var 25 så oj jag har missat 7 år bilkörning.. gärna med bra musik att sjunga till..

Nr 3 : Jag tycker inte om att ta en öl längre.. på fest visst om det finns snacks men en öl till maten lockar inte alls.. det kom sen jag fick barn.. kan det bero på att man vill vara 100% alert om det skulle hända nåt.. ja inte vet jag.. kanske blir bättre när barnen blir större

Nr 4 : Jag älskar min barn och Pär över allt annat men ibland vill jag bara bort. Vara JAG JAG Å JAG.. ego ja visst men egentiden är superviktig för mig så jag får vara HELEN å inte bara mamma

Nr 5 : Jag drack min första öl när jag var 13.. men det blev bara en gång sen gick jag med i UNF (ungdomens nykterhets förbund) tills jag vara 17...

Nr 6 : Jag vill gärna ha ett till barn.. 3 har jag alltid velat ha men är jag för bekväm.. hmm det är ju så skönt nu när Thea nästan är blöjfri å klara så mycket själv å Leo som snart blir 5 år..
men ändå gör det ont i hjärtat å säga att jag inte ska vara gravid igen, ha få snusa på en bebis å få se hon/han växa upp osv.. ja där är jag kluven.. vi är ju två om saken åsså..

Nr 7 : Min största resdröm är att åka runt i USA.. Pär har kusin i dallas å dit SKA vi någon gång..
Men att resa runt blir nog när man inte har barn med sig.. Jag är så nyfiken på USA så jag nästan blir galen att inte kunna åka pga att det kostar så mycket.

Nr 8 : Jag älskar skor.. men nu var det längesen jag köpte.. eller ja det var i juli.... men många många många har jag. .men dock inte för dyra.. vill investera i ett par nya snygga stövlar och ett par nya vinterskor..

Nr 9 : Jag saknar att ha många vänner som jag hade innan jag fick barn.. tragiskt..

Nr 10 : Jag vill gifta mig med min Pär.. men även där ska man ju vara två...

Ja nu vet ni lite mer om mig..
Kanske just DU vill dela med dig lite av dig... hojta till iså fall

3 kommentarer:

Jenny sa...

Tio bekännelser? Ska jag fnula på till i morgon!

carina sa...

Visste du....
att jag oxå älskar skor,
visste du...
att du oxå har en kusin i USA..

Cissi sa...

Min stora resdröm är också USA, bila genom hela stora landet i flera månader. Ååååh, så härligt!

Egen tid, älskar!

Vännerna - håller med.

3 har jag alltid velat ha, men det är mycket jobb och inte alls så att "trean bara hänger med, märks inte etc" som man alltid har hört...

Gift. Bockat och klart.

Dricker inte heller längre - förut tyckte jag att det var höjden av lycka aoch mys att dricka vin till maten. Men inte med småbarn.

Ja, mycket stämde med din lista. :)

Hoppas att ni mår bra hela familjen! Kramar Cissi