torsdag 10 september 2009

Dag 4... lika bra gick det idag..

Fast jag har lite huvudvärk.. men nu är mensen borta.. så kan det vara att man är lite sockerberoende så därför får man abstinens i form av huvudvärk.. inte jättesugen på nåt gotta men jag tackade nej till nybakta kanelbullar idag å det är inte lätt det.. men jag känner mig stolt att jag inte gav med mig å tog en..

Idag hade jag inte lunchrast på jobbet så det blev inte nån lunchprommis.. men så här gick det idag.. först maten då..

MENY idag:
Frukost: Fiberhavregrynsgröt, lite äppelmos, mjölk, två hårdsmörgåsar, en kokt medvurst skiva, gurka, vatten
Lunch: Pannkaka md hallon och björnbärs sylt, vatten, sallad
Mellis: 1 äpple och två flatbröd m lite lätta på.. ni vet såna ljusbruna jättetunna mackor.. alltså super dupertunna.. men ack så goda.. jag var hungrig.. åsså vatten till det.
Middag: 1 kokt korv och en grillad, snabbmos och sallad, vatten
Nu ikväll: massa vatten å ett päron blev det..

Hur har jag stegat då?
Totalt: 10978 steg, har gått 9,11 km, gjort av med 490 kcal, 26,9 g fett
Planerad motion:
20 min bodyjam DVD, det var så svårt att hänga med så jag blev bara lite svettig.. ska prova några gånger med innan jag ger upp.
25 min funktionell träning DVD.. superbra.. å jobbigt.. kommer nog ha träningsvärk i morgon.

FUNKTIONELL TRÄNING:
Funktionell träning är mer effektiv än vanlig styrketräning eftersom den aktiverar fler muskler samtidigt - vilket göra att du får större effekt på kortare tid. Dessutom aktiveras och stärks de djupa musklerna som ger slankare former och stabilare kropp. Programmet är framtaget av MåBra´s personliga tränare Katarina Woxnerud.

Ohhh imorrn är det dags för första vägningen fast det bara har gått 4 dagar.. men det kan ju bli en morot om det redan syns lite.. vi får väl se.. spännande är det iallafall..
Har bestämt mig för att vara nykter i morrn på personalfesten.. känns som rätt beslut.. jag kan ha så kul ändå..
Nä nu väntar en dusch sen ska jag se criminal minds som jag spelat in.. istället för att titta på det spelade jag in det så jag kunde träna istället.. BRA VA!!!!

Inga kommentarer: