måndag 18 januari 2010

Wii, blodtryck, floder av tårar.

Jag har nyss avverkat 1 timme på wii fit plus.. härligt
det blev bla 11 min löpning, 10 min step, 7 min rockring 1873 varv, 12 min boxning, 4 min cykling, 4 min marcherande, 4 min magövning, 2 min triceps..
Ja nu är jag redo för duschen..

Idag var hos Mona min barnmorska för att kolla mitt blodtryck igen och det var bra nu.. SÅ skönt en sten föll från mitt hjärta å nu känns livet lite lättare igen..
Sen kom vi in på livet och hur allt är.. det blev prat om tex min pappa som inte finns för mig å mina barn som jag skulle vilja, som prioriterar sin sambo å hennes barn å barnbarn.. visst han finns där när vi behöver hjälp med bilen.. men jag vill ju att han ska finnas där och lära känna Leo och Thea.. iallafall så blev jag kvar i nästan en timme och det kom floder av tårar..
pratade om att jag bär ansvar för andra som är tungt att bära.. då menar jag inte mina barn.

Iallafall så känns huvet tungt just nu och fast ändå tomt på nåt visst.
Det var så skönt att få berätta allt för nån som inte vet vilka jag pratar om.
Hon lyssnade verkligen på allt jag hade att säga..
å jag blev själv paff att allt bara flög ur mig.. men nu är det gjort och det förändrar inget men det var skönt.. TÖMD är nog rätt ord idag.

Over and out

5 kommentarer:

Malin sa...

Massor av kramar till dig!!

Cina sa...

Massor av kramar härifrån också ! Men vad skönt att prata av sig. Och j-klans vad duktig du är med ditt Wii Fit. Och skoj låter det ! Jag är ju också med i viktfighten nu & viktväktar. Har gått bra,men nu verkar jag ha gått upp igen. Fast nu är det playan som gäller i en vecka och då ska jag strunta i allt vad points heter och ta nya tag sen igen ! Ha det gott !

ase sa...

Visst är det skönt att få prata ut med någon som inte känner en och bara få tömma hjärnan ibland!?! Jag går ju till min kurator typ 1 gång i månaden, och det är verkligen jätteskönt!
Hoppas det känns bättre nu ikväll!
Och vill du prata av dig, så vet du vart jag finns :-)
Kramar till dig!!!

Ps: vad duktig du är med ditt tränande!

Vad gäller LCHF så känner jag bara att jag vill pröva nåt där jag aldrig behöver vara hungrig...
Som nu t ex, pointsen är slut och man sitter framför teven och kollar på spännande handboll - jag vill ju ha nåt gott att äta! Jag är inte alls sugen på att äta ytterligare ett äpple idag eller skala en morot och dricka vatten...
Tänk om jag följde LCHF och kunde gå ut till köket och göra iordning en kesoröra med avokado och skinka och lite annat smått och gott...
Jag HATAR att inte få äta vad jag vill när jag är hungrig :-(

Mad sa...

Hallå!
Hoppas allt är okej? Barnmorskan för att kolla blodtrycket? Har jag missat något????

Kram

Lisa sa...

En TIMME på WII? Oj! *respekt* Jag fixade 32 minuter igår. Första dan vi hade den hemma. SÅ kul!!!! Men aj vad jag tog ut mig på sandsäcken. De där fria 10 sekunderna på slutet då man får panga på...*s*
Jag körde även Aerobics step och Hola hoops. Skall gå igenom lite fler övningar i helgen!

Men musiken ....njae. Det var nog ingen "riktig" musik. ;-)))

Ha det gott!