onsdag 6 januari 2010

Tupp å höna

Igår skulle jag klä på Leo när vi åkte hem sent från syrran (22.30 )
Jag sa åt honom att stå upp men nej då..
-Leo! Stå upp en tupp.... sa jag
Sen sa jag
-Sitt ner som....

-EN HÖNA!! sa en glad Leo...

Det lät så kul så jag var tvungen att berätta för mina systrar å då skrattade jag så tårarna sprutade..
va härligt det är med såna stunder..

Leo har kommit in siffrornas värld
vardagmat här hemma nu är.
vad är 1+1 ( han kan räkna 1+1 själv men bara frågar å frågar)
vad är 3+3
vad är 9+9
vad är 18+18
vad är 56+56
vad är 134+134????

ja vad är det.. nog kan jag det men snacka om killen som vill lära sig.
han räknade till 100 igår sen sa han vad kommer sen.. å jag sa att det börjar om igen fast du säger 100 före.. det gick bra till 110... vad kommer sen.. sen gick det bra till 119.. vad kommer sen.. så höll det på till 199.. vad blir det nu då mamma?
ja sen orkade inte han nåt mer än till 200 å det det förstår jag..

han sa häromdan: jag ska ha 8 legobitar mamma men hittar bara 5.. ja ha hur många till ska du ha då??
3 sa han utan att tänka.. ( han bygger lego med ritning utan hjälp, räknar och donar och hittar alltid rätt å sätter på rätt ställe)
Här har ni en stolt mamma som tycker att Leo ha blivit så stor och kan så mycket.
Från att bara rita grönt på alla papper och då var det star wars skepp enligt honom.. till att rita invecklade saker.. som tex, krokodiler, dinosaruier, krabbor.. å mycket mer...

Ja de var lite om vår gullunge som blir så stor.. berättar om Thea en annan dag..
KRAM

Inga kommentarer: