tisdag 20 oktober 2009

Hej å hå.. jag lever.. men är såå trött

Ja jag är trött som en tok.. när jag var gravid med barnen i början var jag såå trött.. men det är inget motför detta.. sen jag skolade in syskonparet så har jag varit så trött.. somnar på soffan före 21 å är trött hela dagen .. igår sov jag från 19.15 till 06.45 imorse... fasen.. åkte ner på hälsokost å köpte rosenrot får se om det hjälper. Barnen som vi har fått hos oss är högt å lågt.. dom suger ur all vår energi.. å då är vi tre vuxna som finns med och tar oss an dessa barn.. vi är helt slut efter bara halva dagen.. spelar ingen roll om jag försöker förklara så kommer ingen förstå.. tänk det värst som en 1 åring och en 3 åring kan bete sig åsså tar du det gånger 10 minst.. så har du en liten aning... har aldrig varit med om det här... men men det ska nog bli bättre det åsså.. ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE OF LIFE.. .. ... .... .... .... .. .. . .... ...
ja ni förstår va jag menar..

Annars så är allt bra.. vi är bara småförkylda.. eller ja barnen men dom är pigga..
Idag var jag å Pär på föräldramöte.. kul att höra lite om nya förskolan som ska byggas nästa vår..iofs visste jag det mesta eftersom jag jobbade i området innan mitt nuvarande jobb..

Nästa vecka ska Leo vaccineras - svininfluensan - tror jag ,.. svårt att bestämma hur vi ska göra. Min chef vill ju att alla vi som jobbar där ska vaccinera oss.. vårt ansvar att inte smitta ner andra barn och föräldrar.. HUR TÄNKER NI ANDRA GÖRA???

Vikten då.. jodå det går bra med maten men har inte kommit igång med motionen.. så motigt på kvällarna när jag är så trött.. men kanske rosenroten gör att jag kommer igång om jag blir piggare.
Jag hoppas på iallafall ett litet minus på fredag.. åt en glass ikväll men det är det enda annars har jag varit duktig..
Nä nu måste jag sluta..

sov gott mina vänner.. ska läsa era bloggar.. men tar det imorrn.. nu är jag för trött.. kram kram kram

3 kommentarer:

Olelsi/Nettan sa...

Ohh vilken mysig lampa barnen hade...! Hur har ni det annars då ??
Kram Olelsi/Nettan i Hälsingland.

jempa sa...

Hej hej!!!Hua för att vara trött,har haft en period jag med men nu börjar den ge med sig,stoppat i mig massor med C-vitamin men inte vet jag om det beror på det.Vad det gäller vaccinationen så ska pelle inte få ta den,o jag trots mitt yrke med smittspridning så vägrar jag ta den,anser att det är mitt beslut om vad som ska sprutas in o genom att det hela tiden kommer nya rön ang vaccinet o det inte är beprövat tillräckligt så känns det inte bra för min del.Ikväll uttalade sig en barnläkare att han ansåg att barn som var friska o var mellan 3-15 år skulle undvika o ta den...ja jag vet inte jag men vi har bestämt oss för att inte ta den...Kanske kan ses nån dag vad sägs om det???Sköt om er!Kram kram

Cissi sa...

GRATTIS i efterskott! Ska nog inte vaccinera oss mot svininfluensan, det är i alla fall så det känns just nu. Hoppas att syskonparet är lugnare så här i slutet av veckan. Och att du är piggare. Kramar Cissi