onsdag 28 oktober 2009

38,7 i feber...

Nej inte Thea.. utan Leo.. har varit fullfart på honom hela dagen.. åsså pang.. vid 18.30 tiden så blev han tokvarm... å visst feber.. Thea är helt feberfri å nu är det alltså Leos tur.
Det blir Pär som blir hemma nu för jag lovade på jobbet idag att jag kommer imorrn..
Skönt att vi kan dela på vabdagarna..

Idag har det varit full fart på oss..
Jag å Leo vaknade vid 7 och gick ner å åt frukost..
Kl 8 väckte jag Thea sen åt hon frukost.

Åkte till syrran med Thea för jag å Leo skulle till sjukhuset.
Han skulle få sin vaccinations spruta om svininfluensan.
Vi kom dit och fyllde i hans uppgifter.. två minuter senare kom vår BVC sköterska Gunilla..
Skönt det för Leos skull, hon jobbar inte där i vanliga fall. Han berättade vilken hand han använde mest och så berättade han hur han hade fått sitt sår i pannan (han har böjt sig ner på dollar store och fått en stålpinne i pannan.. en sån som leksakerna hänger på.. sa inte ett pip men ett rätt djupt sår blev det)
I alla fall så fick han sin spruta å sa inte ett pip.. grimaserade lite med ögonen när hon sprutade in medlet. Men oj va stolt man blir å han med för den delen eftersom han trodde att det skulle göra ont.
Han sa direkt.. mamma nu åker vi till barnens hus!!! HAHA.. fast vi hade pratat om att han skulle få nåt litet efteråt.. Det blev Bakugan (dom bollarna som vecklar ut sig när man kastar dom på ett magnetkort)

Efter Barnens hus åkte vi till mitt jobb å sa hej å sa att jag kommer imorrn å jobbar.. sen vidare till Mias Prylbod och lämnade 8 ikeakassar med kläder, gardiner å skor/stövlar. Det är en loppis där man får hälften av det hon får in av det hon säljer.. alltså av det jag själv har lämnat in.
sen vidare å hämta Thea hos syrran.

Åt lunch

Sen dammsög jag hela huset å torkade golven. Sen åkte vi till lekparken i stan.. sen till svärmor å droppa av Thea.. sen gick jag å Leo på bion med syrran.
Helt OK film, blev lite skratt.. dock var Leo lite liten kanske.. men han skrattade ibland åsså.. men han sa
- Mamma Ice Age 3 var bättre när jag gick med pappa..

HMmmmm hur sak man tolka det... men men.. han var ju lite off åsså eftersom han fick feber.

Fick mat hos svärmor sen gjorde vi kväll med trötta barn som somnade i bilen hem.. nu blir det Bonde söker fru å Greys Anatomy.. sen natta.. börjar 7 imorrn.

KRAM KRAM .. hoppas ni haft en bra dag..

2 kommentarer:

Cissi sa...

Vi var också och såg Upp, men Isabelle som i vanliga fall älskar film var inte så där jätteintresserad. Men jag tyckte att det var jättebra. :) Hoppas att Leo kryar på sig (och inte smittar ner er andra) Kramar Cissi

batgirl sa...

Så jag lurade dig lite ;) Hi,hi!
Men vet du, jag gick oxå på den först...Så då är jag lika lättlurad =)
Kram!