lördag 8 augusti 2009

Hur har det gått igår å idag då..

Ja börjar med igår.. var ju på kalas.. å YES va god blåbärspajen var.. men tog inte så stor bit dessutom delade jag den med Thea.. sen så var jag tvungen att smaka mammas kanelbullar men blev besviken då det knappt var nå kanel i den.. onödigt alltså.. nåja.. jag tillät mig det å så är det med det.. inget att gräma mig över..
Däremot stegen igår var inte så kul kanske
YNKA: 8382 steg, endast 6,95 km har jag traskat på hela dan.. gjort av med 391 kcal och 21,8 g fett
Åsså ingen inplanerad motion heller sucka...

MEN IDAG desto bättre:
18247 steg, 15,14 km, gjorde av med 814 kcal, och 54 g fett
inplanerad motion:
9214 steg, 72 min

har smakat tre godisar av Leo.. men nu är det stopp.. bara frukt som gäller ikväll.
Höll på att ta en smågodispåse till oss åsså.. ville fylla den å bara sitta med handen i den hela kvällen.. men jag höll mig.... ger mig en klapp på axeln igen.. för godis är mitt värsta att hålla mig borta från.. åsså glass men det känns bra just nu..
Maten i sig tycker jag går jättebra.. jag är inte lika hungrig faktiskt så jag äter mindre per portion.. för innan åt jag så jag var dömätt men nu är jag mer lagom mätt.. härligt..

Solen skiner.. hade 27 grader idag.. härligt härligt..
Jag skriver ju inte så mkt mer än om vikten här men jag har en till blogg som är låst men är du sugen att läsa mer om mitt liv så får du be om lösenord..

kram å pepp till er alla..

3 kommentarer:

Mia sa...

SV: Nej, jag använder inte någon speciellt diet. Jag försöker väl bara använda det sunda förnuftet, men en liten inspiration av GI. Jag är en typisk jojobantare (det började när jag var 15 år, är nu 22 år) och det är främst det jag vill komma ifrån. En sund och normal relation till mat och motion är mitt först mål - att gå ner i vikt kommer ju då som en glädjande bonus. När allting fungerar som det ska är jag jätteduktig, mår kanonbra, minskar i vikt osv, men sedan efter någon månad säger det bara pang i min hjärna så är jag tillbaka på noll igen. Därför tar min viktresa aldrig slut. Jag skrev mycket om det på bloggen förut, men slutade pga att jag aldrig lyckas nå mitt mål. Vi får se vart vägarna bär en den här gången!
Pepp till oss :) Mvh Mia

Erica - Viktbloggen sa...

Hur gör du för att ta reda på hur mycket fett som har förbrännts. Det vore ju kul att veta :D

MissyElliot sa...

*klappar på axeln*
Tycker att du är jätteduktig!
kramiz