söndag 5 juli 2009

inget mer kräk åsså lite jobbsnack

inget mer kräkande här.. Bara Leo än så länge.. kanske nån bacill som inte smittar.. ropar inte hej än.. men men... ska blogga mer.. jag vet att jag är tråkig.. ska ju bli regn hela nästa vecka så då kanske jag har lust att sitta vid datorn.. å inläggen på bloglovin hopar sig.. men tur det är finväder så inte alla skriver massor.. har 100 inlägg att läsa igenom än så länge.
imorrn blir det arbetsförmedlingen för inskrivning igen då..
fick ett lite glatt sms idag från min ex kollega som jobbar där jag har sökt jobb.. chefen hade nämn till dom att jag sökt å det borde ju vara positivt.. hon skrev åsså att det vore toppen om jag fick jobbet.. det värmer i hjärtat det..
Då gör jag ett bra jobb då iallafall.. inte alltid man vet det.. särskilt när man är vikarie även om det är på lång tid..
så till er alla som har kollegor.. om någon gör nåt bra så säg det.. det stärker en otroligt!!!
fast man ska kunna ge kritik åsså ju om någon gjort nåt mindre bra.. men det är otroligt svårt man vill inte såra någon.. så man måste vara säker i sin roll, på sitt arbete å skilja på sitt sätt att vara som person och på det man gör i arbetet.. ... så det inte blir personligt angrepp utan på jobbet man gör.. svårt svårt.. å bla bla.. vart fick jag luft ifrån då.... haha.. nu ska jag lägga mig å ploppa i en ljudbok i mp3 spelaren... go natt min vänner där ute.. hoppas ni överlever regnet i veckan.. man kan ju deppa ihop när man hör hur det ska bli.... nu har vi 8 grader ut.. annat det än 18 grader som det har varit så här sent på kvällen...
just det GOD NATT var det ju!

3 kommentarer:

MissyElliot sa...

Skönt att det inte verkar vara någon mer som blivit dålig...

Håller tummarna att du hitta det "rätta" jobbet och visst är det som du säger så härligt att få höra från jobbarkompisar att man gör ett bra jobb...
kramiz

Evelina sa...

Tjngeling!! Hoppas Leo piggnar på...usch va trist att ligga sjuk nu och i denna värme =( Håller mina tummar för dig, jag tror du får jobbet!!!! Kram kram

Mad sa...

Tack för ditt underbara maraton!
Om du skrev lika flitigt i din blogg som i mitt kommentatorsfält skulle du ha en hejdundrandes med inlägg i bloggen!

Hur har er sommar varit hittils?
Skönt att det inte är mer kräk..
Håller tummarna för dig i jobbjungeln!