måndag 3 november 2008

BVC m spruta + Anna Book

Ah vilken härlig dag det har varit för oss idag.
Iofs vaknade Leo kl 6.15 av att det blåste till ordentligt ute så det lät som det åskade på altanen.. jag vaknade av att han ropade: mamma jag är rädd för åskan.
Han kom in till oss då vaknade Thea så vi myste i sängen ett tag sen gick vi upp.
Vi åkte till BVC som ligger i samma hus som öppna förskolan så vi gick in å lekte en stund sen kom Gunilla å hämtade mig å Thea. Leo stannade med Anita å de andra. Thea ville inte klä av sig men gick med på det efter en stund. Vägning, mätning å läkarundersökningen gick bra, sen när läkaren gjorde klar sprutan släppte inte Thea honom å sprutan med blicken, sa Nej nej ett antal gånger.. kan hon komma ihåg det sen 1 årskontrollen tro..
Han stack in sprutan. Thea spände ögonen i honom å sa: AJEEEE sen kom en snabb gråt.. men det gick över när hon fick ett nalleplåster som hon var såå stolt över. Hon höll upp sin tröjärm å gick in till fsk igen. sen sa hon ; NITA titta påster... LEOOOOOOO.. TITTA!!!
dvs Anita titta plåster.. Leo titta
Hon var sååå nöjd då.
lekte där å åt lunch sen åkte vi hemåt.
På em satt vi å tittade på videos på youtube. leo vill ofta se Shakira "hips don´t lie". Hon dansar å sjunger så bra säger han.. hihi Det ska börjas i tid...
Iallafall så kom vi in på solstollarna å då hittade vi Anna Book när hon sjunger en asgammal låt.. lägger ut den sen,, iallafall frågar Leo:
Mamma vad heter Hon?
Jag: Anna Book
Leo: Vad heter boken???
HAHAHAHAHA.. gullunge
Jag: Gubben hon heter Book i efternamn
Leo: Det var konstigt...
go dom är...

på em har vi busat. Pär är på x-box kväll så jag sitter själv å kikar på tv å bloggar lite...
imorrn är det dagis för barnen om inte Thea får nån febertopp efter sprutan...
kram

Inga kommentarer: