söndag 20 december 2009

krupp....

Vår underbara Leo hade en jobbig natt i natt. Hans krupp har helt plötsligt kommit tillbaka efter 1½ år... han kom upp till oss inatt vid 2.. han hade då hostat ganska mycket på kvällen efter han somnat.. men inte vaknat å det lät som vanlig hosta. men iallafall när han kom upp till oss var det skällhosta å pipigt i luftrören. Han var ledsen och tyckte det var otäckt..
min första tanke var att jouren stänger tidig å att jag måste ringa ambulans.. sansar mig snabbt å springer ner för att leta upp medicin.. två av dom hade för längesen blivit gammal i datumet.. letar vidare.. hittar leos gamla mediciner som han fick i december 2006 när vi åkte in akut på juldagen... Han tog som vanligt medicin så duktigt, sa bara uhh så starkt.. Han ville inte ligga i min famn i sängen utan la sig ner på min kudde. Vi låg och pratade, tårarna rann på mig men försökte att inte visa det så han skulle bli mer ledsen å rädd. Efter ca 15 min så slutade det att pipa och hostan avtog lite.. Efter 30 min så somnade han om och han lät nästan som vanligt.
Jag kunde inte somna, var nog vaken till 4 eller nåt innan jag kunde slappna av och somna.

I morse hade han lite skällhosta men den försvann när vi gick ut i kylan å lekte.. har hostat lite på eftermiddan men nu när han sover med Pär uppe hos oss så är hostan i full gång igen fast bara "vanlig" hosta än.. men jag bävar för natten.

Har bestämt iallafall att han och Thea ska vara med mig på jobbet imorrn, jag vill inte lämna honom utifall det inte är bra på morgonen. Vi har lungt imorrn max 6 st barn som kommer. Har sovmorgon å börjar 8.30 så det är skönt.

Nu ska jag skingra tankarna och spela lite wii sports.. boxas lite kanske..
Allt är klart inför julen å det känns underbart skönt att slippa fixa massa efter jobb..
Jag har bara tagit ledigt 4 och 5e januari så jag jobbar alla vardagar.. tyvärr.. Pär är ledig i mellandagarna.

Ha ett trevligt julstök alla glada... Snön faller ute.. har gjort det hela dagen.. TJO HO!!

1 kommentar:

Malin sa...

Hoppas det går bra för er i natt!! Kommer nog och boxar av mig någon dag efter jul. Kram.