söndag 20 januari 2013

Snart slut på denna lååååånga dag..

Slutade med att jag ringde 1177 för lite rådgivning hur vi skulle få Alvins mage i schakt.. han slutade kräkas nån gång mitt på dan men sen kom det andra vägen istället.. då tyckte dom att en läkare skulle kolla upp honom så han inte var uttorkad.
Otur nog så hade jouren här stängt för dagen för 15 min sedan så det va bara att masa oss till Hudiksvall. Jag å Alvin åkte.. fick vänta en timme på läkaren som tittade på honom å kände på skinnet å magen å sa att pytsa i en tsk vätskeersättning var 5 min tills ni ser att han får behålla det och fortsätt sen med något lite tjockare. Skönt att han inte va uttorkad men den infon visste jag redan om.. 10 mil i onöndan lixom.. men men bättre en gång för mycket.
Han sov dit å han sov när vi åkte hem å fortsatte sova i sängen sen.. skönt det för då var kl efter 22. Leo mår bra.. åt lite köttbullar till middag å kräktes bara en gång. Jag å Thea mår bra.. äter som vanligt igen.
Bara å vänta å se om Pär kommer bli sjuk..
Ska snart natta för vem vet hur natten blir med en hungrig Alvin som inte får äta..
sweet dreams  !!

Inga kommentarer: